لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

تلاش برای کسب اطلاع از وضعيت آمريکايی ناپديد شده در ايران


سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید وقت آن رسیده که کشورهای دیگر نیز برای کسب اطلاع از وضعیت آمریکایی ناپدید شده در ایران تلاش کنند
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا می گوید وقت آن رسیده که کشورهای دیگر نیز برای کسب اطلاع از وضعیت آمریکایی ناپدید شده در ایران تلاش کنند

وزارت امور خارجه آمريکا روز چهارشنبه ۱۸ آوريل اعلام کرد که دامنه تلاش ها برای کسب اطلاعات از وضعيت آمريکايی ناپديد شده در ايران را گسترش می دهد.


شان مک کورمک سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت به جز سفارت سويس که تاکنون برای کسب اطلاع از سرنوشت رابرت لوينسون کارمند بازنشسته اف بی آی در ايران تلاش می کرده، از کشورهای ديگر که با ايران رابطه ديپلماتيک دارند نيز کمک گرفته خواهد شد.


به گفته آقای مک کورمک، به کمک اين کشورها، برای مشخص شدن اين مساله تلاش می شود که آيا ايران در باره وضعيت آقای لوينسون اطلاعاتی دارد يا نه.


شان مک کورمک گفت: «ما تاکنون در واکنش به جستجو و درخواست رسمی خود برای کسب اطلاعات از وضعيت آقای لوينسون، از ايران چيزی نشنيده ايم.»


او افزود : «به اين دليل از نظر ما منطقی است که به جز کانال موجود، مساله از کانال های ديگر نيز پيگيری شود.»


آقای مک کورمک از کشورهای ديگر که قرار است در اين ماجرا وساطت کنند، نامی نبرد اما انتظار می رود که چند کشور اسلامی که هم با ايران و هم با آمريکا رابطه دوستانه دارند، اين نقش را به عهده بگيرند.


سفارت سويس تا کنون سه بار به نمايندگی از سوی آمريکا، از مسئولان ايرانی در مورد سرنوشت آقای لوينسون اطلاعات خواسته اند.


ایران دستگیری شهروند آمریکا را تکذیب می کند


پيشتر سخنگوی دولت جمهوری اسلامی دستگيری يک تبعه آمريکايی که گفته می شود در جزيره کيش مفقود شده است را تکذيب کرد.


غلامحسين الهام به خبرنگاران در تهران گفته بود که هم مقام های آمريکايی و هم مقام های داخلی کشور در حال پيگيری اين موضوع و به دنبال پيدا کردن سرنخ و اطلاعات لازم هستند، اما دستگيری صورت نگرفته است.


مقام های آمريکايی می گويند رابرت لوينسون، که در حال ساخت يک فيلم مستند بوده، پس از سفر به جزيره کيش در خليج فارس ناپديد شده است.


گفته می شود آقای لوينسون قبل از سفر به ايران با کنسول ايالات متحده در دوبی ديدار کرده بود.


ايران و آمريکا به دليل قطع روابط رسمی در سال ۱۹۸۰، با يکديگر ارتباط ديپلماتيک ندارند و دو کشور از طريق سفارت سوئيس پيام های خود را رد و بدل می کنند.


جزيره کيش در خليج فارس از مناطق تفريحی ايران به شمار می رود که فضای اجتماعی آن نسبت به خاک اصلی بازتر است و اتباع خارجی می توانند بدون داشتن ويزا به مدت دو هفته به اين جزيره سفر کنند.


XS
SM
MD
LG