لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۲

رییس جمهوری آمریکا: «گزارش عراق را بسیار جدی می گیریم»


جرج بوش رییس جمهوری آمریکا
جرج بوش رییس جمهوری آمریکا


جرج بوش رييس جمهوری آمريکا، روز چهارشنبه با اعضای کميسيون ويژه بررسی مسائل عراق در کاخ سفيد ديدار و گفت و گو کرد.


پس از اين ملاقات که در حدود يک ساعت به طول انجاميد، رييس جمهوری آمريکا به خبرنگاران گفت «گزارش گروه ويژه بررسی مسايل عراق» را که توسط گروهی از شهروندان برجسته آمريکايی تهيه شده، هم اکنون دريافت کرده است.


آقای بوش سپس از جيمز بيکر و لی هاميلتون و ساير اعضای اين هيات که «وقت خود را برای مساله ای اين چنين مهم» صرف کرده اند، سپاسگزاری کرد.


رييس جمهوری آمريکا افزود به اعضای اين گروه گفته است که گزارش آن ها، «به طور جدی» مورد نظر و بررسی دولت قرار خواهد گرفت.


اين گزارش که «راه پيش رو، رويکرد جديد» نام دارد، ارزيابی بسيار گسترده ای از وضعيت موجود در عراق ارايه کرده و به گفته آقای بوش،«پيشنهادهای جالبی را در بر دارد».


او افزود همه اين پيشنهادها را به طور جدی مورد نظر قرار می دهد و در زمان مناسب آن را به اجرا در خواهد آورد.


رييس جمهوری آمريکا سپس گفت: «من به اعضای کنگره توصيه ميکنم که حتی اگر با تک تک اين پيشنهادها موافق نباشند، همان طور که ما هم ممکن است با تک تک آن موافق نباشيم، آن را به طور جدی بررسی کنند».


او از فرصت پيش آمده برای متحد عمل کردن و هم کاری مشترک در باره يک مساله بسيار جدی سخن گفت.


رييس جمهوری آمريکا سپس گفت، قضاوت من اينست که مردم کشور از بحث های جزيی و سطحی سياسی که در واشنگتن جريان دارد، خسته شده اند.


مردم، به گفته وی، درک ميکنند که در باره مساله ای با اين اهميت يعنی جنگ و صلح که با منافع ملی کشور ارتباط دارد، بايد با يکديگر هم کاری کرد.


آقای بوش همچنين گفت طرفدار يک استراتژی موثر است و در همين رابطه، مردان و زنان دو حزب سياسی (جمهوری خواه و دمکرات) را که مدت ها در باره برنامه های پيش رو در عراق و مسايل خاورميانه، انديشه کرده اند، بر سر يک ميز گرد خواهد آورد.


XS
SM
MD
LG