لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۳۸

هشدار بوش به مخالفان راهبرد جديد آمریکا در عراق


رییس جمهوری آمریکا از اعزام نیروهای بیشتر به عراق و افغانستان خبر داد
رییس جمهوری آمریکا از اعزام نیروهای بیشتر به عراق و افغانستان خبر داد

رييس جمهوری آمريکا می گويد تلاش برای جلوگيری از اعزام نيروهای تازه نفس به عراق، مانع از دستيابی به اهداف آمريکا در عراق خواهد شد.


جورج بوش رييس جمهوری آمريکا روز پنج شنبه پانزدهم فوريه با اشاره به گفت و گوها در کنگره آمريکا برای تصويب قطعنامه ای در مخالفت با راهبرد جديد آمريکا در عراق گفت اگر چنين شود، اين اولين مورد در تاريخ آمريکا خواهد بود که کنگره به آغاز نبردی رای مثبت دهد، اما با برنامه لازم برای موفقيت اين نبرد مخالفت کند.


جورج بوش با اشاره به گفت و گوها در کنگره آمريکا برای تصويب قطعنامه ای در مخالفت با راهبرد جديد آمريکا در عراق گفت اگر چنين شود، اين اولين مورد در تاريخ آمريکا خواهد بود که کنگره به آغاز نبردی رای مثبت دهد، اما با برنامه لازم برای موفقيت اين نبرد مخالفت کند

رييس جمهوری آمريکا افزود نبرد با تروريسم جهانی، جبهه های متعددی دارد و عراق يکی از اين جبهه ها است.


آقای بوش هماهنگی ميان نيروهای عراقی و آمريکايی برای اجرای عمليات را خوب توصيف کرد و گفت اين نيروها اکنون عمليات مشترکی را برای حفظ امنيت بغداد انجام می دهند.


بسته شدن مرزهای عراق به روی ايران و سوريه


در راستای اجرای برنامه جديد برای برقراری امنيت در بغداد، روز پنج شنبه عراق مرزهای خود با ايران و سوريه را بست. در بغداد جستجوی نقاط مختلف و برپايی پست های بازرسی افزايش يافته است.


در شهرک صدر که جزو پايگاه های اصلی سپاه المهدی وابسته به مقتدا صدر است، مردم شبه نظاميان کمتری را در خيابان ها مشاهده می کنند.


هنوز مشخص نيست که مقتدا صدر در چه نقطه مشخصی قرار دارد. مقام های آمريکايی می گويند او در ايران است اما دستياران مقتدا صدر می گويند او هم اکنون در شهر نجف به سر می برد.


رييس جمهوری آمريکا در سخنرانی روز پنج شنبه خود همچنين گفت که نيروهای بيشتری به افغانستان نيز اعزام خواهند شد.


XS
SM
MD
LG