لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۵

بوش : سپاه قدس سلاح در اختيار شورشيان عراق قرار می دهد


جورج بوش می گوید در زمان کنونی مذاکره با ایران نتیجه بخش نخواهد بود
جورج بوش می گوید در زمان کنونی مذاکره با ایران نتیجه بخش نخواهد بود


جورج بوش رييس جمهوری آمريکا روز چهارشنبه چهاردهم فوريه در يک کنفرانس خبری گفت سپاه قدس سلاح و مهمات در اختیارشبه نظاميان عراقی قرارمی دهد.


جورج بوش گفت آنچه ما می دانيم اين است که سپاه قدس نقش مؤثری در اين زمينه داشته و سلاح های مرگبار انفجاری را در اختيار شبکه های داخلی عراق قرار می دهد.


آقای بوش گفت:« آنچه ما درباره آن مطمئن نیستیم اين است که آيا رهبران ايران در اين باره خود به سپاه قدس دستور داده اند يا نه؟» او افزود فرقی هم نمی کند که رهبران ايران از موضوع ارسال سلاح به عراق مطلع باشند يا نه ولی اسناد نشان می دهد که که مواد منفجره از طريق سپاه قدس وارد عراق شده و اين سپاه وابسته به دولت ايران است.


من می خواهم مطمئن شوم که در باره مساله ايران همه کشورهای دنيا به نوعی مشارکت دارند زیرا مشارکت جمعی راه حلی موثر برای وادارکردن ايران به کنار گذاشتن برنامه هسته اش است
جورج بوش

آقای بوش تاکيد کرد که دولت آمريکا خود را متعهد به حفاظت از سربازان آمریکایی در عراق می داند.


«مذاکره مستقيم با ايران نتيجه بخش نيست»


جورج بوش با اشاره به امکان دست يافتن آمريکا به اهداف خود در مذاکره با ايران گفت اگر می توانستيم به موفقيت دست پيداکنيم وارد مذاکره می شديم، ولی در زمان کنونی مذاکره با ايران نتيجه بخش و موفقيت آميز نخواهد بود.


آقای بوش گفت: «من می خواهم مطمئن شوم که در باره مساله ايران همه کشورهای دنيا به نوعی مشارکت دارند زیرا مشارکت جمعی راه حلی موثر برای وادارکردن ايران به کنار گذاشتن برنامه هسته اش است».


رييس جمهور آمريکا بار ديگر تاکيد کرد که شرط برقراری گفت وگو ميان ايران و آمريکا تعليق بخش جدل انگیز برنامه هسته ای ايران است. او همچنين گفت ایالات متحده آمریکا قصد دارد موضوع بحران هسته ای ايران و کره شمالی را به شکلی صلح آميز حل کند.


XS
SM
MD
LG