لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۳

درگيری پليس ضد شورش و مخالفان کنفرانس گروه ۸


در جریان برخورد میان تظاهر کنندگان و پلیس ضد شورش آلمان، یش از صد و پنجاه پلیس زخمی شده اند
در جریان برخورد میان تظاهر کنندگان و پلیس ضد شورش آلمان، یش از صد و پنجاه پلیس زخمی شده اند

تظاهرات ده ها هزار تن از کسانی که به برگزاری کنفرانس کشورهای صنعتی جهان موسوم به گروه ۸ در آلمان اعتراض دارند، به خشونت کشيده شد.


تظاهر کنندگان که چهره خود را با نقاب پوشانده بودند، پليس را با سنگ و بطری، مورد حمله قرار دادند. پليس نيز برای مقابله با اين افراد، از گاز اشک آور و اسلحه آبی استفاده کرد.


در تظاهرات روز شنبه شهر روستک در شرق آلمان، ده ها هزار تن، برای ابراز مخالفت خود با جهانی شدن، سرمايه داری و تشکیل گروه هشت (۸ کشور صنعتی بزرگ جهان)، شرکت کردند.


اين تظاهرات تعدادی اتومبيل سوخته شده و خسارت هايی بر جا گذاشت. به گزارش خبرگزاری رويتر، ۱۴۶ پليس در جريان اين درگيری ها زخمی شده اند که حال چند تن از آنها وخيم است.


برای برگزاری اين تظاهرات که در مخالفت با برگزاری کنفرانس کشورهای صنعتی گروه ۸ صورت می گيرد، مجوز قانونی صادر شده بود.


قرار است در اين نشست، راه های مقابله با گرمايش زمين، مبارزه با ايدز، فقر در آفريقا و اقتصاد جهانی مورد بررسی قرار گيرد.


رييس جمهوری آمريکا گفت که در راستای مبارزه با بيماری ايدز در جهان، از کنگره آمريکا خواسته است بودجه مبارزه با بيماری ايدز و ويروس اچ آی وی را دو برابر کند و به ۳۰ ميليارد دلار افزايش دهد

مانند سال های گذشته، اين کنفرانس نيز با اعتراض مخالفان جهانی شدن، سرمايه داری رو به رو شده است.


مقابله با گرمايش زمين، موضوع نشست گروه ۸

جورج بوش رييس جمهوری آمريکا روز شنبه در پيام هفتگی خود گفت که رهبران کشورهای گروه ۸، در نشست خود، مسايلی از جمله مساله تغييرات اقليمی را مطرح خواهد کرد.


آقای بوش گفت در ملاقات با رهبران جهان، مسايل مهم دیگر از جمله راه های گسترش تجارت، صلح، فراهم کردن فرصت در نقاط مختلف جهان و بحران دارفور در سودان نيز بررسی خواهد شد.


رييس جمهوری آمريکا همچنين گفت که در راستای مبارزه با بيماری ايدز در جهان، از کنگره آمريکا خواسته است بودجه مبارزه با بيماری ايدز و ويروس اچ آی وی را دو برابر کند و به ۳۰ ميليارد دلار افزايش دهد.


XS
SM
MD
LG