لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۹

پارک دنيای جادويی هری پاتر ساخته می شود


صحنه ای از فیلم هری پاتر
صحنه ای از فیلم هری پاتر

در آمريکا قرار است پارکی با نام دنيای جادويی هری پاتر ساخته شود که در آن تمام ماجراهای اين کتاب پرفروش به نمايش عمومی گذاشته خواهد شد.


اين پروژه در سال ۲۰۰۹ ميلادی توسط کمپانی های فيلمسازی برادران وارنر و يونيورسال در فلوريدا افتتاح می شود و کار آن از هفته های آينده آغاز می شود.


دنيای جادويی هری پاتر، بخشی از پارک های موضوعی کمپانی يونيورسال محسوب می شود که در آن علاوه بر به نمايش گذاشتن مدرسه جادوی هری پاتر و جنگل ممنوع، مکان های معروف موجود در کتاب، رستوران های مختلف، يک مرکز فروش و وسايل عبور و مرور نيز موجود خواهد بود.


در اين پارک، جادوگران و پرسوناژهای کتاب از طريق جلوه های ويژه نمايش داده می شوند.


به نوشته روزنامه تايمز، پارک دنيای جادويی هری پاتر نزديک به يک ميليارد دلار خرج برخواهد داشت و رسانه ها با انتقاد از آن تاسيس چنين پارکی را سودآوری هر چه بيشتر کمپانی ها از اين داستان پرفروش دانسته اند که احتمالا مبلغ ورودی آن نيز خيلی بالا خواهد بود.


خانم جوآن کتلين رولينگ، نويسنده هری پاتر در مورد اين پارک می گويد: «با نقشه هايی که از اين پارک ديدم به نظر بسيار جالب و غيرقابل باور می رسد و هواداران کتاب و فيلم هری پاتر از آن سرخورده نخواهند شد.»


در بين فهرست موفق ترين فيلم ها، چهار بخش هری پاتر در ميان ۱۷ فيلم نخست قرار دارد

هفتمين و آخرين جلد از مجموعه داستان های هری پاتر با نام «هری پاتر و قديسان مرگ» به زبان انگليسی در روز ۲۱ ژوئيه امسال انتشار خواهد يافت.


اولين جلد از اين مجموعه، ده سال پيش منتشر شد. اين کتاب به ۶۴ زبان مختلف ترجمه شده و ۳۲۵ ميليون بار فروش رفته است.


کمپانی برادران وارنر از سال ۲۰۰۱ امتياز اين کتاب را برای تبديل آن به فيلم خريده و تاکنون چهار کتاب آن را به فيلم برگردانده است. در بين فهرست موفق ترين فيلم ها، چهار بخش هری پاتر در ميان ۱۷ فيلم نخست قرار دارد.


اين چهار قسمت بيش از سه ميليارد و پانصد هزار دلار دلار فروش داشته اند.


XS
SM
MD
LG