لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۰

مستر بين و چارلز ديکنز


کاپرفيلد، فيلم جديد آتکينسون بر اساس يکی از داستان های معروف چارلز ديکنز با نام ديويد کاپرفيلد ساخته خواهد شد
کاپرفيلد، فيلم جديد آتکينسون بر اساس يکی از داستان های معروف چارلز ديکنز با نام ديويد کاپرفيلد ساخته خواهد شد

در ماه مارس گذشته بود که روان آتکينسون (مستر بين) در مصاحبه ای اعلام کرد که پس از فيلم «مستر بين در تعطيلات» ديگر حاضر نيست در اين نقش بازی کند.


آتکينسون گفت: «مستر بين برای من هميشه چهره يک قهرمان طنز را دارد. اما در اين پنج سال گذشته من پيرتر به نظر می رسم و با اين پيری چنين شخصيتی هم از بين می رود. من نمی توانم مستر بين را پير تصور کنم.»


واقعيت اين است که جوانان، شوخی های مستر بين را بيشتر می پسندند. به قول آتکينسون پيران معمولا شوخی های مطابق با سن شان را قبول می کنند. پيش از اين خالق مستر بين گفته بود که «بين» برای من پسر ۹ ساله ای است که در جسم يک فرد بالغ حلول کرده است.


آتکينسون می گوید: «مستر بين برای من هميشه چهره يک قهرمان طنز را دارد. اما در اين پنج سال گذشته من پيرتر به نظر می رسم و با اين پيری چنين شخصيتی هم از بين می رود. من نمی توانم مستر بين را پير تصور کنم

پس از گذشت دو ماه از اين اظهارنظر مجله «ورايتی» خبر از فيلم جديد آتکينسون در نقشی متفاوت می دهد.


اين بار روان آتکينسون به انگلستان، زادگاه خود بازمی گردد و در نقش شخصيت يکی از آثار بزرگ ادبی کشورش بازی خواهد کرد.


کاپرفيلد، فيلم جديد آتکينسون بر اساس يکی از داستان های معروف چارلز ديکنز با نام ديويد کاپرفيلد ساخته خواهد شد.


روان آتکينسون در اين فيلم نقش آقای مآيکاوبر، همراه کاپرفيلد، شخصيت مثبتی که بارها به زندان می افتد را بازی می کند. آتکينسون چندان چهره اين پرسوناژ را تغيير نخواهد داد چرا که مآيکاوبرِ رمان ديکنز در ناتوانی های خود برای حل مشکلات مالی اش از زمينه های کميک بالايی برخوردار است.


رمان چارلز ديکنز که از ماه مه ۱۸۴۹ تا نوامبر ۱۸۵۰ در ۱۹ بخش منتشر شد، پيش از اين چهار بار به فيلم سينمايی تبديل شده است که آخرين آن به سال ۱۹۶۹ بازمی گردد.


از اين رمان فيلم های تلويزيونی متعددی نيز ساخته شده است که در سال ۱۹۹۹ دانيل رادکليف، بازيگری که با نقش هری پاتر معروف شد در آخرين فيلم تلويزيونی آن بازی کرده است.


گفته می شود در فيلم کاپرفيلد که قرار است در سال ۲۰۰۸ فيلمبرداری شود، شخصيت های رمان متفاوت و جنبه های واقعی تری به خود خواهند گرفت.


سازنده فيلم پيتر هاويت است، آتکينسون در فيلم جانی انگليس (۲۰۰۲) با او همکاری کرد. جانی انگليس فيلمی است در باره بی دست و پاترين جاسوس اينتليجنت سرويس بريتانيا!


روان آتکينسون ۵۲ ساله که در نيوکاستل بريتانيا متولد شده در واقع در دانشگاه آکسفورد مهندسی الکترونيک تحصيل کرده و کار خود را با بی بی سی آغاز کرده است. از سال ۱۹۸۹ تا ۱۹۹۵ با فيلم های کوتاه مستر بين در شبکه بی بی سی شهرت جهانی يافت و چهره ای خلق کرد که به پرسوناژهای کميک معروف پهلو می زد.


مستر بين به شکل صامت ارايه می شد و در آن آتکينسون با ميمک صورت و فيزيک خود بيننده های خود را غرق در خنده و شادی می کرد. او در ۱۵ فيلم سينمايی و ۶ سريال تلويزيونی نيز ايفای نقش کرده است.


XS
SM
MD
LG