لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۶

هفتاد و نهمين اسکار و ۳۹ ميليون بيننده


تعداد ۳۹ ميليون و نهصد هزار تماشاچی برنامه اسکار، آماری است که روز سه شنبه ۲۷ فوريه توسط شرکت پژوهش های رسانه ای «نيلسن» انتشار يافت
تعداد ۳۹ ميليون و نهصد هزار تماشاچی برنامه اسکار، آماری است که روز سه شنبه ۲۷ فوريه توسط شرکت پژوهش های رسانه ای «نيلسن» انتشار يافت

طبق آمار بدست آمده، هفتاد و نهمين مراسم اهدای جوايز اسکار در سراسر آمریکا بيش از ۳۹ ميليون تماشاگر داشته است که درنتيجه اين برنامه چهارساعته را تبديل به يکی از پربيننده ترين برنامه های تلويزيونی آمريکا می کند.


تعداد ۳۹ ميليون و نهصد هزار تماشاچی برنامه اسکار، آماری است که روز سه شنبه ۲۷ فوريه توسط شرکت پژوهش های رسانه ای «نيلسن» انتشار يافت و نشان دهنده آن است که مراسم جوايز اسکار امسال ۳ درصد بيش از سال گذشته تماشاچی داشته و توانسته است از سرسخت ترين رقيب خود «آمريکن آيدول» برنامه ای که در آن خوانندگان جوان با يکديگر به رقابت می پردازند پيشی بگيرد.


بيشتر تماشاگران تلويزيونی برنامه اسکار را بزرگسالان بين سنين ۱۸ تا ۴۹ تشکيل داده اند.


با اين همه برنامه امسال با وجود اجرای جالب توجه کمدين محبوب «الن دی جنرس» و اهدای اولين جايزه اسکار به «مارتين اسکورسيزی»، طبق همين آمار منتشر شده، يکی از سه برنامه کم بيننده اسکار، در ۱۵ سال اخير به شمار می رود.


اسکار کمترين تعداد تماشاگر خود يعنی ۳۳ ميليون نفر را در سال ۲۰۰۳ و همزمان شدن اجرای اين مراسم با آغاز جنگ عراق داشته است.


سال گذشته تعدادی بالغ بر ۳۸ ميليون جمعيت به تماشای اسکار نشستند که مجری آن «جان استوارت» شومن جنجال برانگيز و محبوب شوی تلويزيونی به همين نام بود.


طبق اخبار منتشر شده از سوی نشريه جوايز اسکار، «ريوربند اينترنشنال» در لس آنجلس، عکس العمل جهانيان به اهدای جوايز اسکار به خصوص در کشورهايی که موضوع فيلم های برنده اين جوايز بوده اند، بسيار مثبت و اميدوارکننده بوده است.


صدراعظم آلمان آنگلا مرکل، موفقيت «فلوريا هنکل ون دورنرزمارک» فيلمسازی که نخستين فيلم سينمايی او «زندگی ديگران» برنده بهترين فيلم خارجی سال جوايز اسکار شد را به اين فيلمساز به خاطر «طرح اصيل آلمانی داستان فيلم» تبريک گفت.


مردم اوگاندا پيروزی «فارست ويتيکر» بازيگر نقش «ايدی امين» را جشن گرفتند و يک فيلمساز اهل «هنگ کنگ» پيش بينی کرد که با برنده شدن فيلم «ديپارتد»، ساخته مارتين اسکورسيزی، به عنوان بهترين فيلم سال، صنعت عقب افتاده سينما در هنگ کنگ روح تازه ای خواهد يافت.


فيلم «ديپارتد»، يک بازسازی از روی فيلم گانگستری «اينفرنال افيرز» محصول سال ۲۰۰۲ هنگ کنگ ساخته «اندرو لاو» است که روز گذشته خوشحالی خود را از موفقيت اين فيلم اعلام کرد و گفت: «اين پيروزی يک بار ديگر محصولات سينمايی هنگ کنگ را در خارج از کشور مورد توجه سرمايه گزاران قرار خواهد داد.»


در «اوگاندا» مردم اين کشور از«فارست ويتيکر» متولد آمريکا که توانسته است با چنين مهارتی در قالب يک آفريقايی نقش آفرينی کند، تقدير کردند و بازی ويتيکر در فيلم «آخرين پادشاه اسکاتلند» را شگفت انگيز و پرتره او از از «ايدی امين» را نمای دقيقی از چهره واقعی و شيطانی اين ديکتاتور خواندند.


بليت های نمايش اين فيلم که روز جمعه، پيش از اجرای مراسم اسکار در يکی از سينماهای شهر «کامپالا» با حضور پرزيدنت «ياونی موسونی» يکی از مبارزان عليه رژيم ديکتاتوری ايدی امين به نمايش در آمد، ناياب شد.


بيشترين تعداد تماشاگران اسکار ۵۵ ميليون بوده اند که به خاطر نامزدی فيلم محبوب «تايتنيک» به تماشای اين برنامه نشستند.


XS
SM
MD
LG