لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۳۳

درخواست شهردار لس آنجلس، امتیاز مالیاتی به دانشجویان


قرار است شهردارهای همه شهرهای آمریکا این هفته در واشنگتن در یک گردهمایی شرکت کنند
قرار است شهردارهای همه شهرهای آمریکا این هفته در واشنگتن در یک گردهمایی شرکت کنند

در آستانه بزرگترين گردهم آيی شهردارها از سراسر آمريکا در شهر واشنگتن، آنتونيو ويارگوزا شهردار شهر لس آنجلس پيشنهاد کرد تا هر دانشجويی در آمريکا بتواند از يک حساب بانکی بدون پرداخت ماليات برای مصارف آموزشی خود بهره مند شود.


شهردار شهر لس آنجلس آقای آنتونيو ويارگوزا که در صدر يک هيات مبازره با فقر به فعاليت اشتغال دارد يک روز پيش از اجلاس بزرگ شهردارهای آمريکا در شهر واشنگتن در محل «نشنال پرس کلاب» اين شهر طرح پيشنهاد ابتکاری خود مبنی بر ايجاد تسهيلات برای دانش آموزان و بهره مند شدن آنها از معافيت های مالياتی در رابطه با هزينه های تحصيلی سخنرانی کرد.


بنا بر طرح پيشنهادی شهردار لس آنجلس، در مقابل هر پانصد دلاری که برای مصرف های آموزشی از سوی دانش آموزان در صندوق های پس انداز بانکی نگهداری شود، دولت نيز مبلغی برابر با حداکثر۵۰۰ دلار در سال به آن اضافه خواهد کرد

آقای ويارگوزا گفت: «اين يک پيش قسط غيرقابل اجتناب است برای آينده آمريکا و ما نمی توانيم بيش از اين انجام آن را به تعويق بياندازيم.»


بنا بر اين طرح پيشنهادی که از چند مرحله مختلف تشکيل می شود در مقابل هر پانصد دلاری که برای مصرف های آموزشی از سوی دانش آموزان در صندوق های پس انداز بانکی نگهداری شود، دولت نيز مبلغی برابر با حداکثر۵۰۰ دلار در سال به آن اضافه خواهد کرد.


اين طرح بيشتر بر روی شرايط آموزشی کودکان کودکستانی و کارآموزی های حرفه ای تاکيد دارد.
آقای ويارگوزا که روز پنج شنبه ۲۵ ژانويه از جزييات اين طرح پرده برداری خواهد کرد، در مورد چگونگی انجام و مخارج آن توضيح نداد اما اعلام داشت که هرچند مخارج اين طرح به ميليون ها دلار می رسد، اما فوايد ناشی از آن چندين برابر خواهد بود.


بيش از ۲۵۰ شهردار از شهرهای مختلف آمريکا اين هفته در شهر واشنگتن گردهم آمده اند تا جلسه زمستانی شهردارهای آمريکا را که همزمان با آغاز کار کنگره آمريکا شده است آغاز کنند.


شهردارهای شهرهای مختلف آمريکا مسايل و موضوعات مختلف از قبيل انرژی، مساله قتل و جنايت، تغيير شرايط محيط زيست، مساله مسکن، مبارزه با فقر و آموزش و پرورش را مورد بحث و بررسی قرار خواهند داد و در طول هفته در جلسات مختلف از جمله شوراهای قانونگزاری شهر واشنگتن شرکت خواهند کرد.


XS
SM
MD
LG