لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۴

ويراستار آثار آيت الله طالقانی همچنان ناپدید است


اعظم طالقانی دختر آيت الله طالقانی می گوید مسئولان بايد نيروهای خودسر را از دستگاه‌‏ها تصفيه کنند.
اعظم طالقانی دختر آيت الله طالقانی می گوید مسئولان بايد نيروهای خودسر را از دستگاه‌‏ها تصفيه کنند.

با گذشت ۱۰ ماه از مفقود شدن ويراستار آثار آيت‌‏الله طالقانی همسر وی می گويد در مراجعه به مقامات قضايی و انتظامی کشور، موفق نشده از حسن صراحی خبری کسب کند.


ناهيد سيادت همسر ويراستار آثار آيت الله طالقانی که از سوم ارديبهشت ۸۵ در منزلش مفقود شده با انتشار نامه ای در خبرگزاری ها به عدم پاسخ گويی مقامات کشور در اين مورد اعتراض کرد.


خانم سيادت در نامه خود با اشاره به تلاش ده ماهه خود و خانواده برای يافتن اثری از همسر ناپديد شده اش و به رغم اطلاع ناپديد شدن وی به آگاهی تهران بزرگ اعلام کرده که تاکنون در اين مورد هيچ پاسخی دريافت نکرده است.


او در عين حال گفته است: «خود و خانواده‌‏ام به پزشکی قانونی و کليه بيمارستان‌‏ها،بانک اجساد، پزشکی قانونی کهريزک، کميسيون حقوق بشر اسلامی، دادگاه انقلاب و خلاصه آنچه که در توان يک زن با محدوديت‌‏هايی که در جامعه برای يک زن موجود است، مراجعه کرده‌‏ام».


اين جستجو ها ولی تا به امروز نتيجه‌‏ای نداشته و ناهيد سيادت در نامه اش تاکيد کرده که نتوانسته خبری از اآقای صراحی به دست آورد.


او از «هر انسانی» که از ويراستار آثار آيت الله طالقانی اطلاعی در دست دارد درخواست کرده به مجتمع فرهنگی طالقانی اطلاع دهد.


ناپديد شدن از منزل


مفقود شدن حسن صراحی ويراستار آثار آيت الله طالقانی اولين بار در خرداد ماه گذشته توسط اعظم طالقانی دختر آيت الله طالقانی و رييس موسسه فرهنگی به همين نام که تنظيم و نشر آقای طالقانی را انجام می دهد،اعلام شد.


خانم طالقانی در همان زمان اعلام کرد: «حسن صراحی از سوم ارديبهشت ماه که در منزلش تنها بود، ناپديد شده و تاکنون اطلاعی از او به دست نيامده است».


تا امروز هيچ يک از نهادهای حکومتی در ايران در خصوص مفقود شدن ويراستار آثار آيت الله طالقانی اظهار نظر نکرده اند، اما نامه اخير همسر وی حاکی از بی نتيجه ماندن تلاش ها برای يافتن اثری از آقای حسن صراحی است

او در عين حال از تشکيل پرونده ای در اداره آگاهی تهران خبر داده و گفته بود: «شواهد نشان می‌‏دهد صراحی زمانی که در منزلش تنها بوده،ربوده شده است».


به گفته خانم اعظم طالقانی «ساعت ۱۵ و ۳۰ دقيقه سوم ارديبهشت ماه همسر و دختر صراحی برای مراجعه به درمانگاه منزل را ترک می کنند ‏ و هنگامی که ساعت ۱۸ و ۳۰ دقيقه به منزل بازمی‌‏گردند با نبود او مواجه می‌‏شوند».


به گفته خانواده اين ويراستار ناپديد شده آنها در مراجعت به منزل مشاهده کرده اند که وسايل شخصی آقای صراحی ناپديد نشده و تنها خود او مفقود شده است.


نقش خودسرها


نگرانی خانواده حسن صراحی زمانی افزايش يافت که آنها در جستجوهای خود پاسخی از مقامات کشور دريافت نکردند.


پس از آن در مرداد گذشته و سه ماه پس از ناپديد شدن اين ويراستار،اعظم طالقانی در نامه ای به فرمانده انتظامی تهران بزرگ که توسط خبرگزاری ايلنا منتشر شد، با تاکيد بر اين که آقای حسن صراحی فرزند حبيب الله کارمند مصحح و ويراستار مجتمع فرهنگی آيت الله طالقانی و موسسه اسلامی زنان از تاريخ ۳ اريبهشت ۸۵ تاکنون مفقود است، از مقامات نيروی انتظامی خواست تا در اين مورد اقدام کنند.


اخبار منتشر شده از سوی نزديکان اين ويراستار ناپديد شده حاکی از آن است که «به رغم اطلاع آگاهی تهران از موضوع، اين اداره تا کنون برای بازديد و بررسی علت واقعه به منزل ايشان مراجعه نکرده است.»


اعظم طالقانی،مدير موسسه ای که حسن صراحی تا قبل از ناپديد شدن در آن مشغول به کار بوده است، چند ماه پيش در مصاحبه با خبرگزاری ايلنا در اين خصوص گفت: «سوابق نشان می‌‏دهد مسئولان بايد مراقب نيروهای خودسر باشند».


دختر آيت الله طالقانی با تاکيد بر اين که مسئولان بايد نيروهای خودسر را از دستگاه‌‏ها تصفيه کنند، به مقامات کشور هشدار داد که اين نيروها «ممکن است کارهايی انجام دهند که به مصلحت نظام نباشد.»


تا امروز هيچ يک از نهادهای حکومتی در ايران در خصوص مفقود شدن ويراستار آثار آيت الله طالقانی اظهار نظر نکرده اند، اما نامه اخير همسر وی حاکی از بی نتيجه ماندن تلاش ها برای يافتن اثری از آقای حسن صراحی است.


XS
SM
MD
LG