لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۷

ويليامز از شکست، پيروزی ساخت


سرنا میلیمز، نادیا پتروا را شکست داد
سرنا میلیمز، نادیا پتروا را شکست داد

سرنا ويليامز با شکست دادن ناديا پترووا، دارنده رده پنجم رقابت های تنيس « اوپن » استراليا، ثابت کرد که مدعی واقعی مقام قهرمانی زنان است.


تنيس باز رده نخست پيشين زنان جهان با بازيابی خود ازشکست « ست» فاجعه آميز اول، توانست يک مسابقه سخت و نزديک را ۶-۱، ۵-۷ و ۳-۶ پيروز شود .


وقتی در « ست » نخست پترووا با برتری مطلق از سرنا برد و در « ست » دوم با برتری ۴-۵ صاحب سرويس شد، به نظر می آمد برنده بازی باشد . اما ويليامز پس از گذشت دو ساعت، تا دستيابی به پيروزی پيش رفت .


کارآيی در لحظه های سخت


اين تنيس باز امريکايی« شجاعت» را عامل پيروزی خود دانست و گفت : «وقتی زیر فشار قرار می گیرم، ضربه هایم کاراتر می شوند.» او افزود که به این روش ادامه خواهد داد.


وقتی زیر فشار قرار می گیرم، ضربه هایم کاراتر می شوند

او افزود «برايم موقعيت آن لحظه مهم نيست. فشار احتمالا من را سر سخت تر می کند . من ۳-۵ عقب بودم و دور بعدی را هم از دست دادم. واضح است که نمی خواستم حذف شوم. در آن لحظه يا بايد حرکت می کردم و يا می باختم .»


قهرمان دو دوره اين مسابقه ها، پس ازپيروزی برپترووا در مسابقه دور بعد با حضور شانزده تنيس باز باقی مانده، آماده رويارويی با يلنا يانوکوويچ تنيس باز صرب می شود . يلنا در مسابقه با ويکتوريا آزارنکا ۳-۶ و ۴- ۶ به پيروزی رسيد .


کمبود مسابقه تمرينی برای ويليامز


ويليامز با کمبود مسابقه تمرينی به دليل مصدوميت، در دو دور نخست رقابت های استراليا پايين تر از حد عالی خود جلوه کرد . اين حالت در برابر سروهای عالی پترووا نيز در مراحل اوليه بازی کاملا مشهود بود.


تنيس باز روسی ( پترووا ) يک تنيس محکم ارايه داد، اما در « ست » اول به علت ۱۸ اشتباه حريف آمريکايی، در عرض ۱۹ دقيقه برنده شد.


در موقعيت ۴-۵، ويليامز با يک مجموعه ضربه های عالی به بازی بازگشت و پيروزی را از آن خود ساخت

در نبرد پاياپای « ست » دوم ويليامز ابتدا سه ۰-۳ پيش افتاد اما پس از آن پنج گيم متوالی را از دست داد تا شکستش حتمی به نظر بيايد .


شرايط سنگين بهترين بازتاب را برای شماره يک پيشين جهان داشت و در موقعيت ۴-۵، ويليامز با يک مجموعه ضربه های عالی به بازی بازگشت و پيروزی را از آن خود ساخت.


پترووا پس از بازی گفت : «ويليامز با بازگشتی باور نکردنی ظاهر شد . او فقط به دنبال توپ بود و با بيشترين فاصله ازانتهای زمين « بک هند » های باور نکردنی زد . اين برای « ست » سوم به ويليامز اعتماد به نفس داد .»


در لحظه جالب تعيين کننده بازی، پترووا بازی ۲-۰ عقب افتاده را جبران کرد اما ويليامز بار ديگر چنگ و دندان نشان داد و وقتی نفر پنجم اين رقابت ها توپ سرويس ويليامز را به تور زد، او برنده اين رقابت جذاب شد .


XS
SM
MD
LG