لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۵

آمريکا بنياد شهيد ایران را تحریم کرد


وزارت خزانه داری آمریکا، بنیاد شهید را تحریم کرد
وزارت خزانه داری آمریکا، بنیاد شهید را تحریم کرد

دولت آمريکا روز سه شنبه ۲۴ ژوئيه، يک بنياد ايرانی از جمله شاخه آمريکايی اين بنياد را، به خاطر آنچه حمايت از گروه شبه نظامی حزب الله خوانده شد، تحريم کرد.


اقدام وزارت خزانه داری آمريکا، بنياد شهدا و سازمان خيريه گودويل در ايالت ميشيگان را که دولت به عنوان «دفتر جمع آوری کمک مالی» شناسايی کرده، در بر می گيرد.


استوارت ليوی معاون وزارت خزانه داری آمريکا در امور تروريسم و اطلاعات ملی گفته است: «ما به سازمان هايی که در راه جمع آوری کمک مالی از تروريسم حمايت می کنند، اجازه فعاليت نمی دهيم.»


دولت آمريکا همچنين شرکت لبنانی القارد الحسن را که گفته می شود حزب الله از آن به عنوان سرپوشی برای اداره فعاليت مالی خود استفاده می کند، هدف قرار داده است.


استوارت لیوی معاون وزارت خزانه داری آمريکا می گوید به سازمان هايی که از تروريسم حمايت می کنند، اجازه فعاليت نمی دهيم

قاسم عليق و احمد الشامی، دو شهروند لبنانی نيز مشمول اقدام وزارت خزانه داری آمريکا شده اند.


آمريکا می گويد آقای عليق، يک مقام حزب الله است که زمانی مدير شاخه لبنان بنياد شهيد بوده است.


به گفته مقام های آمريکايی، اين فرد اکنون مدير شرکت ساختمانی جهاد البينا است که در لبنان توسط افراد حزب الله تشکيل شد و اکنون نيز توسط حزب الله اداره می شود.


الشامی نيز، به گفته وزارت خزانه داری آمريکا، به طور متناوب در تماس با سازمان خيريه گودويل بوده و پولی که آقای الشافی از اين سازمان دريافت کرده، در اختيار بنياد شهدا قرارمی گرفته است.


مسدود شدن حساب های بانکی


اقدام وزارت خزانه داری آمريکا، بدين معنی است که هر شماره حساب بانکی يا دارايی مالی در ايالات متحده آمريکا که به اين افراد تعلق داشته باشد، مسدود خواهد شد. آمريکايی ها نيز از انجام معامله با اين افراد و سازمان ها منع شده اند.


به گفته وزارت خزانه داری آمريکا، جی سی او يا سازمان خيريه گودويل، از زمان تاسيس، مقدار قابل ملاحظه ای پول برای بنياد شهدای لبنان فرستاده است.


اين بنياد، به گفته مقام های آمريکايی، کانال حمايت مالی ايران به حزب الله، حماس، جهاد اسلامی و «گروه های تروريستی ديگر» است.


اعضای ارشد اين بنياد به گفته مقام های آمريکايی، در عمليات ضد اسراييلی سال گذشته حزب الله، به طور مستقيم دخالت داشته اند.


XS
SM
MD
LG