لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۵۰

سفر رييس بانک جهانی به ترکيه


پل ولفوویتز رییس بانک جهانی در راتای حمایت از برنامه های توسعه ترکیه به این کشور سفر کرد
پل ولفوویتز رییس بانک جهانی در راتای حمایت از برنامه های توسعه ترکیه به این کشور سفر کرد

پل ولفوويتز رييس بانک جهانی در چهارچوب يک سفر رسمی و برای حمایت از برنامه توسعه ترکیه، به این کشور سفر کرد.


آقای ولفوويتز در گفت و گوی مطبوعاتی در استانبول، رشد اقتصادی ترکيه در سال های اخير را يک رويای به تحقق پيوسته توصيف کرد.


پل ولفووتيز که نخستين بار است در مقام رييس بانک جهانی به ترکيه سفر می کند، پشت سر گذاشتن بحران های اقتصادی سال های پيش از ۲۰۰۱ را مرهون سياست گذاری اقتصادی درست و آزاد توصيف کرد.


آقای ولفوويتز جايگاه بخش خصوصی در اقتصاد ترکيه را پرقدرت و چشمگير دانست و ادامه اصلاحات اقتصادی در اين کشور را متضمن پويايی اقتصادی و فتح قله های پيروزی توصيف کرد.


رييس بانک جهانی عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا را مورد حمايت قرار داد و خاطر نشان کرد که اعتبار ترکيه در بانک جهانی بالا است و ورود اين کشور به اتحاديه اروپا برای دو طرف پرمنفعت خواهد بود.


پل ولفوويتز روز يکشنبه ۲۸ ژانويه با رجب طيب اردوغان نخست وزير و علی بابا جان وزير اقتصاد و رييس مذاکرات عضويت ترکيه در اتحاديه اروپا و ساير مقام های اقتصادی ترکيه ديدار و گفت و گو و عصر روز يکشنبه به وقت ترکيه، خاک اين کشور را ترک کرد.


هدف از سفر رييس بانک جهانی به‌ ترکيه، حمايت از برنامه های اقتصادی اين کشور برای سال ۲۰۰۷ و تاکيد بر ادامه کمک های اين بانک به ترکيه عنوان شده است.


گشايش اقتصادی ترکيه که با سرازير شدن سرمايه های خارجی به اين کشور طی سال های اخير سرعت بيشتری به خود گرفته، موجب ستايش سياست اقتصادی ترکيه شده است.


اقتصاد ترکيه با درآمد حدود ۳۰۰ ميليارد دلار بعنوان شانزدهمين اقتصاد بزرگ دنيا اعلام شده است.


XS
SM
MD
LG