لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۰۴

لحظه‌به‌لحظه: آخرین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ برگزار شد

سومین و آخرین مناظره هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ دو نامزد اصلی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در لاس وگاس برگزار شد.

آخرین مناظره انتخاباتی هیلاری کلینتون، نامزد حزب دمکرات،و دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه در حالی برگزار شد که نظر سنجی ها از پیشتازی خانم کلینتون در ایالت های کلیدی آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری حکایت می کنند.

رسانه های آمریکا می گویند، به دنبال انتشار نوار جنجالی اظهارات رکیک دونالد ترامپ درباره زنان و همچنین ادعاهای شماری از زنان درباره آزار جنسی توسط نامزد حزب جمهوریخواه موقعیت آقای ترامپ به واسطه این رویدادها صدمه دیده است . اما دونالد ترامپ این ادعاها را رد می کند و می گوید، قربانی بزرگترین تخریب سیاسی است و هدف این اقدامات «سازمان یافته» جلوگیری از پیروزی او در این انتخابات است.

این در حالی است که هیلاری کلینتون نیز نتوانسته است نگرانی ها در خصوص عملکردش در دوران وزارت امورخارجه آمریکا بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳به ویژه مساله استفاده از ایمیل و سرور شخصی را برطرف کند.

انتظار می رود ده ها میلیون آمریکایی این مناظره را به صورت زنده ببیند.

سی ان ان می گوید، هیلاری کلینتون بیشتر از دونالد ترامپ در این مناظره حرف زده است.

دونالد ترامپ در پاسخ مجری در خصوص این که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری را خواهد پذیرفت، گفت: در آن زمان در موردش نظر خواهم داد.

گزارشگران رسانه هایی چون «سی ان ان» می گویند، از آنجا که پیش از انتخابات دونالد ترامپ نگفته که نتیجه انتخابات را خواهد پذیرفت، لحنش به گونه ای است که نشان می دهد که وی نتیجه انتخابات را در صورتی که به نفعش نباشد، نخواهد پذیرفت

مجری در خصوص وضعیت حلب پرسید و این که هیلاری کلینتون گفته است که از اجرای منطقه پرواز ممنوع دفاع خواهد کرد و این که ایا چنین اقدامی باعث رویارویی با روسیه نخواهد شد؟

هیلاری کلینتون گفت: اعمال منطقه پرواز ممنوع می تواند در سوریه جان بسیاری را نجات دهد. اما قبل از آن ما نیازمند مذاکره هستیم و به روسیه نشان دهیم گه در این موضوع جدی هستیم.

اما در مقابل دونالد ترامپ گفت: هیچ وقت کشور ما اینقدر توسط پوتین به بازی گرفته نشده بود.

دونالد ترامپ: پیروز واقعی عملیات موصل ایران است.

هیلاری کلینتون در پاسخ پرسشی در خصوص عملیات موصل و حضور نیروهای آمریکایی گفت که نیروهای آمریکایی را به منطقه عملیاتی عراق و سوریه نمی فرستد اما از تلاش ها دولت عراق و پیشمرگه های کرد حمایت می کند.

در مقابل دونالد ترامپ گفت: چرا از فرصت غافلگیری استفاده نشد. ما چند ماه است داریم می گویم می خواهیم حمله کنیم.

دونالد ترامپ اضافه کرد:این عملیات برای کمک به پیروزی هیلاری کلینتون آغاز شده است تا نشان دهند که ادم سرسختی است. ایران دارد عراق را تصرف می کند و ایران باید نامه تشکر برای ما بفرستد.

هیلاری کلینتون در پاسخ به پرشس در خصوص بنیاد کلینتون گفت، بسیار خوشحال می شود که در خصوص فعالیت های این بنیاد صحبت کند.

دونالد ترامپ در واکنش گفت: چرا بنیاد کلینتون از کشورهای عربی مانند عربستان ۲۵ میلیون دلار دریافت کند. کشوری که این چنین با زنان رفتار می کند. از عربستان و قطر پول گرفته است. ایا حاضر می شود این پول ها را به آنها پس بدهد؟

هیلاری کلینتون در پاسخ این بنیاد خیریه است که ۹۰درصد از کمک ها را به نیازمندان می دهد نه مانند بنیاد ترامپ نیست که از مردم پول بگیرد که خرج عکس تمام قامت ترامپ کند.

مجری در این بخش از موضوع ۹ زنی پرداخت که ادعا می کنند که از سوی دونالد ترامپ مورد ازار و اذیت جنسی قرار گرفته اند.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت : من رد می کنم برخی از این ادعا برای معروفیت است برخی دیگر توسط ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون هماهنگ شده اند.

چرا باید درباره این ادعا ها حرف بزنیم وقتی هیلاری کلینتون ۳۰ هزار ایمیل را دیلیت کرده است.

دونالد ترامپ در پاسخ به اظهارات هیلاری کلینتون گفت: ۳۰ ساله است که در سیاست این کشور فعالی است و الان آمده ای و از سیاست های جدید حرف می زنی . تو در ۱۵ تا ۲۰ سال گذشته در بخش های مختلف حضور داشتی. این سیاست ها طی ۳۰ سال گذشته کجا بودند. هیلاری کلینتون تجریه دارد اما تجربه ها بد . فقط حرف بدون عمل . اره من تجربه ام به پای هیلاری کلینتون نمی رسد.

مجری در بخش دیگری از این مناظره از دو نامزد خواست تا برنامه های اقتصادی خود را بیان کنند.

هیلاری کلینتون در خصوص برنامه هایش گفته که این برنامه بر طبقه متوسط متمرکز خواهد بود تا به افزایش اشتغال به ویژه مشاغل کوچک تر کمک خواهد کرد.

دونالد ترامپ با انتقاد برنامه های اقتصادی هیلاری کلینتون گفت: برنامه های اقتصادی هیلاری کلینتون به فرار سرمایه ها و کاهش اشتغال در آمریکا منجر خواهد شد.

دونالد ترامپ در پاسخ گفت: هیلاری کلینتون، ولادیمیر پوتین را دوست ندارد، چرا که در هر مساله ای که در نظر بگیرید از او زرنگتر بوده است. شما نگاهی به خاورمیانه و سوریه بیندازید که پوتین در هرقدمی از کلینتون و اوباما زرنگ‌تر بوده است.

بیشتر

XS
SM
MD
LG