لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۸

وزیر اطلاعات ایران: طرح انفجار در یکی از مراکز پرجمعیت کشور خنثی شد


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران،
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران،

محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران، روز سه شنبه ۳۱ فروردین ماه از خنثی کردن طرح «تروریست‌ها» برای انفجار در یکی از مراکز پرجمعیت کشور خبر داده است.

به گزارش تسنیم، محمود علوی که در شهر دامغان سخن می‌گفت، با اشاره به آنچه که «خنثی‌سازی توطئه‌های دشمنان» توسط نیروهای اطلاعاتی ایران خوانده، گفته است: ‌«در چند روز گذشته دسیسه تروریست‌ها برای انفجار در یکی از مراکز جمعیتی کشور خنثی شد.»

وزیر اطلاعات ایران اضافه کرده است: «امنیت موجود در شرایطی است که دشمنان تمام تلاش خود را برای ناامن کردن کشور ما به‌کار بسته‌اند، اما توطئه‌های آنان به‌وسیله» نیروهای اطلاعاتی خنثی می‌شود.

محمود علوی توضیح بیشتری در خصوص جزییات این موضوع ارائه نکرده و مشخص نیست منظور وی از یکی از «مراکز جمعیتی کشور» کدام شهر و منطقه ایران است.

این در حالی است که وی روز یکشنبه ۲۹ فروردین ماه از شناسایی و بازداشت یک «تروریست» در غرب ایران خبر داد که قصد انجام «عملیاتی انفجاری» را داشته‌ است.

به گفته محمود علوی این فرد روز جمعه ۲۷ فروردین «در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی» بازداشت شده‌است.

وزیر اطلاعات ایران گفته بود که فرد بازداشت شده «از سوی گروه‌های تروریستی مأموریت داشته» و «با خنثی‌سازی عملیات تروریستی مذکور از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه پیشگیری» شد.

آقای علوی به هویت این فرد و محل دقیق بازداشت وی اشاره‌ای نکرده و نگفته که کدام یک از کشورهای منطقه از این «عامل تروریستی» حمایت کرده‌است.

طی یک سال گذشته و با آغاز درگیری‌ها در عراق، مقام‌های ایران چندین‌بار از شناسایی و بازداشت عوامل «تروریستی» در غرب کشور خبر داده‌اند.

مقامات ایرانی تاکنون مدارک و شواهدی در مورد افراد بازداشت شده و یا عملیاتی که قرار بود انجام بگیرد، ارائه نداده اند.

به گزارش رسانه ها، مسئولیت تامین امنیت مناطق مرزی مشترک ایران با عراق برعهده ارتش است.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، ۲۴ فروردین امسال بدون اشاره به جزئیاتی خبر داد که «یک گروه» از نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) در اسفند ماه سال گذشته وارد ایران شده بودند و نیروهای جمهوری اسلامی دو نفر از آن‌ها را که «جلیقه انفجاری» داشتند، از پای درآوردند.

XS
SM
MD
LG