لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۶

وزیر اطلاعات از بازداشت یک «تروریست» در غرب ایران خبر داد


محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران
محمود علوی، وزیر اطلاعات ایران

وزیر اطلاعات از شناسایی و بازداشت یک «تروریست» در غرب ایران خبر داده که قصد انجام «عملیات انفجاری» در کشور را داشته‌است.

سایت وزارت اطلاعات روز یک‌شنبه ۲۹ فروردین به نقل از محمود علوی نوشته این فرد روز جمعه ۲۷ فروردین «در یک اقدام اطلاعاتی و عملیاتی» بازداشت شده‌است.

آقای علوی اعلام کرده که فرد بازداشت شده «از سوی گروه‌های تروریستی مأموریت داشته» و «با خنثی‌سازی عملیات تروریستی مذکور از اهداف شوم برخی کشورهای منطقه پیشگیری» شد.

وزیر اطلاعات به هویت این فرد و محل دقیق بازداشت وی اشاره‌ای نکرده و نگفته که کدام یک از کشورهای منطقه از این «عامل تروریستی» حمایت کرده‌است.

طی یک سال گذشته و با آغاز درگیری‌ها در عراق، مقام‌های ایران چندین‌بار از شناسایی و بازداشت عوامل «تروریستی» در غرب کشور خبر داده‌اند.

غرب ایران ده‌ها کیلومتر مرز مشترک با عراق دارد و مسئولیت تأمین امنیت این مناطق برعهده ارتش است.

احمدرضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش ایران، ۲۴ فروردین امسال بدون اشاره به جزئیات خبر داد که «یک گروه» از نیروهای گروه حکومت اسلامی (داعش) در اسفند ماه سال گذشته وارد ایران شده بودند و نیروهای جمهوری اسلامی دو نفر از آنها که «جلیقه انفجاری» داشتند را کشته‌اند.

۲۵ فروردین ماه امسال نیز قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی گفته بود سال گذشته «سه گروه تروریستی» در مرزهای غربی و شرقی کشور منهدم و اعضای آن‌ها دستگیر شده‌اند.

ایران در شرق با پاکستان و افغانستان مرز مشترک دارد و برخی مقام‌های ایرانی به طور مستقیم و غیرمستقیم از عربستان به عنوان حامیان «تروریست‌های» دستگیر شده در مرزهای غربی و شرقی نام می‌برند.

مناطق مرزی ایران در شرق، غرب و شمال غربی به شدت از سوی نیروهای امنیتی، اطلاعاتی و نظامی کنترل می‌شود و در پی ناآرامی‌ها در عراق بر شدت این کنترل‌ها نیز افزوده شده‌است.

XS
SM
MD
LG