لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۱

اشرف بروجردی: در بین اصولگرایان «هم‌قسم‌شده با اصلاحات» هم نامزد داریم


اشرف بروجردی٬
اشرف بروجردی٬

اشرف بروجردی٬ از فعالان اصلاح‌طلب گفته این جریان در انتخابات مجلس٬ میان اصولگرایان «هم‌قسم شده با اصلاحات» هم نامزدهایی دارد.

به گزارش روز پنج‌شنبه (اول بهمن‌ماه) خبرگزاری رسا٬ این فعال اصلاح طلب همچنین تاکید کرده است: همراهی علی لاریجانی در جریان برجام «چراغ سبز» وی به شورای سیاست‌گذاری اصلاحات بود و این شورا ۳۰ نفر را از فهرست انتخاباتی «اصولگراهای عاقل اصلاح‌طلب» انتخاب خواهد کرد.

خانم بروجردی این اظهارات را در نشست هم‌اندیشی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان قم بیان کرده است.

وی افزوده جریان اصلاح‌طلبی٬ نامزدهای «پنهان زیادی در بین داوطلبان انتخاباتی» دارد و «دولت اعتدال» نیز در دوره بعدی «آشکارا اهداف اصلاح‌طلبان را دنبال خواهد کرد.»

بروجردی گفته ردصلاحیت‌های گسترده نیروهای اطلاح‌طلب از سوی شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان «پیش‌بینی» می‌شد و به همین علت تصمیم «حضور حداکثری نامزدهای اصلاح‌طلب در سه سطح شناخته شده، میانی و نا‌شناس و اصول‌گراهای هم قسم شده با اصلاحات» گرفته شد.

وی علت اتخاذ این تصمیم را استفاده از «لایه‌های پنهان» در صورت ردصلاحیت «لایه‌های شناخته‌شده» عنوان کرده و افزوده «در این راه نیروهای اصول‌گرایانی هم‌قسم با ما هم ما را به هدفمان نزدیک‌تر خواهند کرد.»

اشرف بروجردی به نام و جزئیات بیشتری درباره این نیروهای اصول‌گرای «هم‌قسم‌شده» با اصلاحات نکرده است. این برای نخستین بار است که چنین اصطلاحی مطرح می‌شود.

وی گفته اصلاحات «امروز برای دست‌یابی به یک مجلس همراه به بدنه سیاست‌گذاری خود حتی بدنبال اصولگرای عاقل هم می‌رود.»

معاون وزیر کشور در امور بانوان در دولت محمد خاتمی افزوده به علت اتخاذ این استراتژی٬ اصلاح‌طلبان «مسلماً» در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی «پیروز» می‌شوند.

اشرف بروجردی همچنین همراهی علی لاریجانی٬ رئیس مجلس در جریان برجام با دولت حسن روحانی را «چراغ سبزی از سوی وی به شورای سیاست گذاری اصلاحات» توصیف کرده است.

وی توضیح بیشتری درباره اینکه چرا همراهی لاریجانی و دولت «چراغ سبز» به اصلاح‌طلبان بود ارائه نکرده است.

اشرف بروجردی با این حال گفته «ما در لیست اصولگراهای عاقل اصلاح‌طلب ۳۰ نفر را انتخاب خواهیم کرد» و استان‌ها و شهرستان‌هایی که نامزد اصلاح‌طلب ندارند «به نقطه رقیب و مقابل مهره اصلی اصولگرایان رأی بدهند.»

اظهارات خانم بروجردی در شرایطی بیان شده که شورای نگهبان بیشتر نامزدهای اصلاح‌طلب برای انتخابات مجلس شورای اسلامی را ردصلاحیت کرده است.

شورای نگهبان در این دوره از انتخابات علاوه بر ردصلاحیت‌ها٬ با اصصلاح «عدم احراز صلاحیت» مانع حضور تعداد زیادی از نامزد‌ها در رقابت‌های انتخاباتی شده است.

پیش از این شماری از نزدیکان علی خامنه‌ای و اصولگرایان تندرو بار‌ها از تلاش اصلاح‌طلبان برای فرستادن نیروهای خود به مجلس هشدار داده بودند.

احمدی جنتی٬ دبیر شورای نگهبان نیز همسو با رسانه‌های اصولگرا از تعدد داوطلبان شرکت در دهمین دوره انتخابات مجلس ابراز نارضایتی کرده و آن را «مشکوک» دانسته بود.

با وجود حمایت ضمنی علی خامنه‌ای از عملکرد شورای نگهبان در ردصلاحیت‌ها٬ حسن روحانی امروز طی سخنانی برگزاری انتخابات بدون حضور رقبای سیاسی و جناح‌های مختلف را زیر سوال برد.

آقای روحانی که پیش از این گفته بود از تمام اختیارات خود برای رسیدگی به مسئله رد صلاحیت‌ها استفاده می‌کند٬ گفته معاون اول خود و وزرای اطلاعات و کشور را مامور رایزنی درباره این موضوع با شورای نگهبان کرده است.

XS
SM
MD
LG