لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۰

خاکسپاری پنج افغان و پاکستانی کشته‌شده در سوریه در قم


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

گزارش‌ها حاکی است که مراسم خاکسپاری پنج نفر از اتباع افغانستان و پاکستان که در سوریه کشته شده اند، روز چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت ماه در قم برگزار می‌شود.

وب سایت محلی«زنان قم»٬ هویت این پنج نفر را یدالله صاعی و رحمت‌الله عظیمی از لشكر «فاطميون» و افتخار حسین، عبدالعلی اسدی و حسین احمدی از تيپ «زينبيون» اعلام کرده است.

این وب‌سایت نوشته که این افراد اعضای «لشکر فاطمیون» و «تیپ زینبیون» بودند.

«لشکر فاطمیون» متشکل از افغان‌های مقیم ایران و «تیپ زینبیون» شامل پاکستانی‌های مقیم ایران است که از سوی جمهوری اسلامی به صورت سازماندهی‌شده برای جنگ به نفع بشار اسد به سوریه اعزام می‌شوند.

پیش از این نیز گزارش‌های متعددی از تشییع و تدفین اعضای این دو گروه در نقاط مختلف ایران به ویژه استان‌های قم٬ خراسان رضوی و تهران منتشر شده بود.

از تعداد کشته‌های این دو لشکر و تیپ تاکنون آمار رسمی منتشر نشده٬ اما هر هفته گزارش‌های متعددی از کشته شدن برخی از نیروهای آنها در سوریه از سوی رسانه‌های محلی منتشر می‌شود.

این در حالی است که جمهوری اسلامی پیش از این گزارش‌ها درباره اعزام افغان‌ها و شیعیان پاکستانی مقیم ایران به سوریه را رد می‌کرد.

پیشتر علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی با خانواده های شماری کشته‌های اعضای لشکر «فاطمیون» در سوریه دیدار کرد.

علی خامنه‌ای در دیدار با خانواده‌های اعضای «فاطمیون» قول داده برخی مشکلات آنها از جمله امکان تحصیل فرزندانشان در مدارس ایران را شخصا پیگیری کند.

پیش از این گزارش‌هایی مبنی بر اعزام این افراد به سوریه از سوی جمهوری اسلامی در ازای پرداخت مبلغی ماهانه و دریافت اجازه اقامت در ایران منتشر شده بود.

XS
SM
MD
LG