لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

کامرون خواهان پیوستن بریتانیا به حملات هوایی علیه داعش در سوریه شد


دیوید کامرون روز دوشنبه از یک پایگاه نیروی هوایی بریتانیا در غرب لندن بازدید کرد.
دیوید کامرون روز دوشنبه از یک پایگاه نیروی هوایی بریتانیا در غرب لندن بازدید کرد.

دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، روز دوشنبه دوم آذرماه تاکید کرده است که با توجه به حملات مرگبار پاریس، پیوستن لندن به حملات هوایی علیه گروه حکومت اسلامی (داعش) در سوریه ضروری است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دیوید کامرون قرار است این هفته با حضور در پارلمان این کشور از نمایندگان بخواهد به پیوستن بریتانیا به حملات هوایی علیه گروه حکومت اسلامی رای مثبت بدهند.

این گزارش می‌افزاید، شماری از اعضای حزب مخالف دولت، یعنی حزب کارگر، از پیوستن لندن به حملات ائتلاف در سوریه حمایت خواهند کرد، بنابراین احتمالا این امر از حمایت کافی در پارلمان بریتانیا برخوردار خواهد بود.

آقای کامرون که روز دوشنبه در یک پایگاه هوایی در غرب لندن صحبت می‌کرد، گفته است: آنچه دردنیا می‌گذارد برای بریتانیا مهم است، بنابراین ما می‌بایست با مشارکت در آنها به شکل دادن این رویداد‌ها کمک کنیم.

وی اضافه کرده است: اواخر هفته جاری به پارلمان خواهم رفت و در آنجا استراتژی کامل برای مبارزه داعش را در عراق و سوریه اعلام خواهم کرد.

دیوید کامرون پش‌تر در روز دوشنبه با سفر به پاریس با فرانسوا ولاند، رییس جمهوری فرانسه دیدار کرد. وی در این سفر نسبت به ۱۳۰ قربانی حملات مرگبار پاریس در روز جمعه ۱۳ نوامبر ادای احترام کرد.

نخست وزیر بریتانیا و رییس جمهوری فرانسه از محل‌های حملات و انفجارهای انتحاری در پاریس بازدید کردند.

دیوید کامرون گفته است: «قاطعانه از اقدامات فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه برای حملات هوایی علیه داعش در سوریه حمایت می‌کنم و اعتقاد راسخ دارم که بریتانیا نیز می‌بایست چنین اقدامی را انجام دهد.»

پارلمان بریتانیا سپتامبر گذشته با عملیات نیروی هوایی این کشور در خاک عراق موافقت کرد ولی حاضر نشد محدوده این عملیات را به خاک سوریه گسترش دهد.

این در حالی است پس از آنکه گروه حکومت اسلامی مسئولیت حملات پاریس را به عهده گرفت، فرانسه حملات خود را به مواضع این گروه در سوریه تشدید کرده است.

فرانسه همچنین ناو هواپیمابر «شاردوگل» را برای حمله به مواضع گروه حکومت اسلامی به منطقه اعزام کرده است.

گزارش‌ها در روز دوشنبه حاکی است که هواپیماهای جنگی فرانسه روز دوشنبه مواضع گروه حکومت اسلامی در عراق را بمباران کردند.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش فرانسه گزارش داد که برای نخستین بار از زمان استقرار ناو هواپیمابر «شارل دوگل» در بخش شرقی مدیترانه، جنگنده‌های مستقر در عرشه این ناو، مواضع گروه داعش در «رمادی و موصل» در عراق را بمباران کرده‌اند.

XS
SM
MD
LG