لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۱۸

«۲۲ ایمیل‌ فوق محرمانه» هیلاری کلینتون منتشر نمی‌شود


 هیلاری کلینتون
هیلاری کلینتون

وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه ۲۹ ژانویه اعلام کرده است، ۲۲ ایمیل از ایمیل‌هایی که هیلاری کلینتون، در زمان وزیر خارجه بودن با استفاده از سرور و ایمیل شخصی فرستاده، دارای محتوای «فوق محرمانه» هستند و نمی‌توان آنها را منتشر کرد.

به گزارش رویترز، جان کربی، سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا گفته است: شماری از ایمیل‌های هیلاری کلینتون که در حدود ۳۷ صفحه هستند، سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا آنها را فوق محرمانه طبقه بندی کرده‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرده است: این اسناد به هنگام تبادل ایمیل‌ها به عنوان محرمانه طبقه بندی نشده بودند و این وزارتخانه در حال تحقیق در این مورد است که آیا محتوا و اطلاعات این ایمیل‌ها محرمانه بوده یا نه.

به گزارش «سی ان ان»، وزارت امور خارجه آمریکا تا پایان روز جمعه مهلت داشت کلیه ایمیل های هیلاری کلینتون را منتشر کند.

طبق این گزارش وزارت امور خارجه آمریکا هزار ایمیل هیلاری کلینتون را منتشر کرده ولی از انتشار بعضی از ایمیل ها که شامل هفت رشته ایمیل که در کل ۲۲ ایمیل هستند و به عنوان فوق محرمانه طبقه بندی شده اند، خودداری کرده است.

این در حالی است که ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون در بیانیه‌ای اعلام کرده است که قاطعانه با این تصمیم که جلوی انتشار همه ایمیل‌ها گرفته شود، مخالف است.

به گزارش رویترز، پیشتر به هنگام انتشار شمار زیادی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون بخشی‌هایی از آن‌ها سانسور شده بود. اما این نخستین بار است که بخشی از این ایمیل‌ها به عنوان «فوق محرمانه» یاد می‌شود.

جمهوریخواهان در کنگره پیشتر از اقدام هیلاری کلینتون در زمان وزیر خارجه بودن در استفاده از از سرور و ایمیل شخصی در سال‌های بین ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳ انتقاد کرده و تحقیقاتی در این زمینه انجام داده‌اند.

اما با این حال، ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون گفته است: این ایمیل‌ها حاوی اطلاعات محرمانه نبوده‌اند و آنچه به عنوان فوق محرمانه طبقه بندی شده بیشتر به یک جنگ بورکراتیک و اداری بین نهادهای مختلف شبیه است.

XS
SM
MD
LG