لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۳:۳۵

ترامپ، یک سناتور سابق را به عنوان «مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی می‌کند» 


دن کوتس
دن کوتس

اعضای تیم انتقالی روز پنجشنبه گفته‌اند، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری منتخب، دن کوتس، سناتور سابق ایالت ایندیانا را به‌عنوان مدیر اطلاعات ملی آمریکا معرفی خواهد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس، دن کوتس پیش از بازنشسته شدن در سال گذشته عضو کمیته اطلاعات سنای آمریکا بود.

قرار است دن کوتس جایگزین جیمز کلپر، مدیر فعلی اطلاعات ملی آمریکا، شود.

چنانچه دن کوتس توسط سنا تایید شود او رییس سازمانی خواهد شد که پس از حملات یازدهم سپتامبر برای بهبود هماهنگی اطلاعاتی تاسیس شده است.

به گزارش رویترز، دن کوتس، ۷۳ ساله، در دولت جرج دبلیو بوش سفیر آمریکا در آلمان بوده است. وی به مدت شش سال نماینده ایالت ایندیانا در سنای آمریکا بود.

فاکس نیوز می گوید، به دنبال حمایت سناتور دن کوتس از تحریم علیه روسیه به دلیل الحاق منطقه کریمه در سال ۲۰۱۴، مسکو وی را در فهرست تحریم خود قرار داد و ورود سناتور کوتس به روسیه را ممنوع کرد.

در همین حال، یک عضوتیم انتقالی به رویترز گفته است، پیش از این دونالد ترامپ، کریس کریستی، فرماندار نیوجرسی را برای سمت مدیر اطلاعات ملی آمریکا در نظر داشت، اما او از پذیرش این سمت خودداری کرده بود.

در جریان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، نهادهای اطلاعاتی آمریکا موضوع دخالت سایبری روسیه در این انتخابات را مطرح کرده‌اند. این در حالی است که دونالد ترامپ، رییس‌جمهوری منتخب آمریکا در صحت اتهامات وارد شده در مورد حملات سایبری روسیه به حزب دمکرات ابراز تردید کرده است.

دونالد ترامپ روز جمعه ۱۷ دی با مقام‌های نهادهای اطلاعاتی امنیتی آمریکا دیدار می‌کند و در جریان جزییات حملات سایبری به حزب دمکرات که منتسب به روسیه است، قرار خواهد گرفت.

در همین حال، شان اسپایسر، سخنگوی تیم انتقالی دولت دونالد ترامپ روز پنجشنبه، گزارش‌های منتشر شده در سانه‌ها درخصوص برنامه دولت آینده برای «تغییر ساختار نهاد‌های امنیتی» را رد کرد.

شان اسپایسر گفته است: ایده تغییر ساختار نهاد‌های امنیتی حقیقت ندارد و صد در صد غلط است.

دونالد ترامپ پیش ازاین مایک پومپئو، نماینده جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، را به عنوان نامزد ریاست سیا، سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، معرفی کرده بود.

XS
SM
MD
LG