لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۳۵

یازدهمین حادثه نفتی در دو ماه اخیر؛ آتش سوزی در انبار پتروشیمی امام 


گزارش ها از ایران حاکی است که انبار واحد لاستیک مصنوعی پتروشیمی بندر امام دچار حریق شده است.

عکس ها و ویدیوهایی که در رسانه‌ها منتشر شده است، حاکی از دود غلیظ و عظیم در محوطه پتروشیمی امام است، اما رضا امیری مدیرعامل این پتروشیمی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صدا و سیمای ایران گفته است که «چون حریق به دلیل آتش سوزی لاستیک بوده همراه با دود زیاد است».

در این زمینه خبرگزاری ایرنا نیز گزارش داده است که آتش سوزی عصر روز شنبه ۱۶ مرداد اتفاق افتاده و هم اکنون ماموران آتش نشانی در منطقه مشغول مهار آتش هستند.

بندر امام از توابع ماهشهر در جنوب خوزستان واقع است.

ایرنا می نویسد که آتش سوزی در برج ٨٠٠١ پتروشیمی بوعلی در ١٧ تیر گذشته که سه روز به طول کشید خسارت ۶۰ میلیون یورویی برجای گذاشت.

منصور قمر فرماندار ماهشهر در گفتگو با خبرگزاری ایسنا گفته است که «خوشبختانه این آتش‌سوزی هیچ تلفات جانی نداشته است».

حادثه آتش سوزی انبار پتروشیمی امام خمینی در حالی است که در همین روز انفجار و آتش‌سوزی در یک خط لوله گاز در ۳۰ کیلومتری گناوه، دست‌کم یک کشته و سه مجروح بر جای گذاشت.

حوادث نفتی، خصوصا آتش سوزی پتروشیمی‌ها در چند ماه گذشته در ایران خبر ساز بوده است.

خبرگزاری مهر، شنبه طی گزارشی نوشت که از ابتدای خرداد ماه امسال تاکنون ۱۰ حادثه آتش سوزی، انفجار و سقوط از ارتفاع در سطح صنایع نفت، گاز و پتروشیمی ایران به ثبت رسیده که در جریان این حوادث در کنار خسارت‌های سنگین مالی، تاکنون ۳ نفر کشته و ۱۲ نفر مصدوم و یا دچار سوختگی شدید شدند.

البته این گزارش قبل از انتشار خبر آتش سوزی انبار پتروشیمی امام منتشر شده است و با احتساب این مورد، کل حوادث نفتی از در دو ماه گذشته به ۱۱ مورد می رسد.

XS
SM
MD
LG