لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۳۷

استعفای مدیر آموزش و پرورش «بمپور» در واکنش به کتک خوردن یک دانش‌آموز


عکس منتشر شده از دانش آموزی که در مدرسه ای در بمپور توسط معلم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.
عکس منتشر شده از دانش آموزی که در مدرسه ای در بمپور توسط معلم مورد ضرب و شتم قرار گرفته است.

چند رروز پس از کتک خوردن یک دانش‌آموز در منطقه «بمپور» در استان سیستان و بلوچستان از سوی معلمش و بستری شدن او در بیمارستان، مدیر آموزش و پرورش این منطقه استعفا کرد و مدیر این مدرسه «تعلیق» شد.

مدیر آموزش پرورش منطقه «بمپور» گفته است که به «حرمت افکار عمومی» از سمت خود استعفا کرده است.

فریدون دامنی در نامه ای خطاب به مدیرکل آموزش و پرورش استان نوشته است:با توجه به این که «تنبیه بدنی دانش‌آموز در حوزه مسؤلیت اینجانب و نظر به حساسیت موضوع و اینکه شاید قصوری از طرف اینجانب در امر نظارت و توجیه زیرمجموعه صورت گرفته باشد به احترام دانش‌آموز عزیز و خانواده‌اش و همچنین به حرمت افکار عمومی که به حق در این قضیه جریحه‌دار شده، استعفای خود را از مسؤلیت آموزش و پرورش بمپور تقدیم می‌دارد.»

در همین حال، علیرضا نخعی مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان همچنین خبر داد که «معلم خاطی نیز به هیات رسیدگی به تخلفات احضار شده است».

به گزارش خبرگزاری ایلنا، آقای نخعی روز جمعه ۲۳ مهر گفت: «ما در هر منطقه‌ای که موضوع تنبیه بدنی در آن اتفاق بیافتد یک نمره منفی برای رئیس آموزش و پرورش آن منطقه لحاظ می‌کنیم و در صورت تکرار، ضمن برخورد جدی، حتی تا عزل آن رئیس نیز پیش خواهیم رفت».

خبرگزاری‌های ایران در روزهای گذشته خبر داده بودند که روز یکشنبه ۱۸ مهرماه قیصر قادری دانش‌آموز پنجم دبستان در روستای «خیرآباد» از سوی معلم خود کتک خورده و به دلیل شدت مصدومیت در بیمارستان ایرانشهر بستری شده است.

با وجود ممنوع بودن تنبیه کودکان در مدارس ایران، پیش از این گزارش‌های متعددی درباره تنبیه برخی از دانش آموزان و عواقب جدی برای آن‌ها از جمله بستری شدن در بیمارستان منتشر شده است.

۱۵ اردیبهشت سایت محلی «هنجس» از ضرب و جرح یک دانش آموز مدرسه «نامجو» در دهستان «اولاد قباد» دراین شهرستان خبر داده بود، اما معلم این مدرسه و مقامات آموزش و پرورش این منطقه این گزارش‌ها را تکذیب کرده بودند.

آذر ماه سال گذشته وزیر آموزش و پرورش ایران از تنبیه بدنی چند دانش آموز در شهرستان الیگودرز در استان لرستان توسط معلمشان «عذرخواهی» کرده و گفته بود که اداره تخلفات اداری آموزش و پرورش با این معلم «به شدت» برخورد کرده‌ است.

وب‌سایت تابناک روز یک‌شنبه ۱۸ مهر خبر داده بود که مدیر مدرسه روستای «مختار‌آباد» شهرستان «رودبار جنوب» در استان کرمان، برخی از دانش‌آموزان این مدرسه را به خاطر ناتوانی والدین آن‌ها در پرداخت ۳۰ هزار تومان «شلاق» زده و از مدرسه اخراج کرده است.

آموزش و پرورش استان کرمان اما این گزارش‌ها را «کذب، ساختگی و مغرضانه» خوانده است.

XS
SM
MD
LG