لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۱۸

دادستان تهران: فروش لباس‌هایی با علائم «گروه‌های فاسد و منحرف» جرم است


دادستان عمومی و انقلاب تهران فروش لباس‌هایی با طرح‌ها و علائم به گفته او «گروه‌های فاسد و منحرف» را «جرم» دانست و از نیروی انتظامی خواست که ضمن همکاری با اتحادیه‌های صنفی، فروشگاه‌هایی که «تخلفات و جرایم آشکار» دارند را تعطیل کنند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،عباس جعفری دولت آبادی روز سه شنبه ۵ مرداد در دیدار مسوولان برخی صنوف گفت که « مردم متدین گاه از انتخاب مناسب برای خرید یک مانتو یا لباس مناسب محروم هستند».

وی اضافه کرد: «چرا در جمهوری اسلامی لباس‌هایی عرضه شود که ترویج کننده‌ فساد، انحراف باشد و اتحادیه‌ها از مقابله با آن‌ها اظهار عجز نمایند».

وی خواستار آن شد که اتحادیه‌های صنفی به دلیل «عدم نظارت» بر واحدهای صنفی «از مردم عذرخواهی کنند».

دادستان تهران عرضه «لباسهای منقوش به علائم گروه‌های فاسد، منحرف» را «مجرمانه» توصیف کرد.

وی از نیروی انتظامی خواست که ضمن همکاری با اتحادیه‌های صنفی در« رصد اطلاعاتی»، نسبت به بستن واحدهای صنفی که «تخلفات و جرایم آشکار و بیّن دارند» اقدام کنند.

آقای جعفری دولت آبادی همچنین از اینکه «در رستورانی کشف حجاب می‌شود و مردم متدین نمی‌توانند از چنین مکان‌هایی استفاده نمایند»، انتقاد کرد و خواستار دخالت اتحادیه‌ها در امور شد.

در هفته‌های گذشته صدا و سیما و برخی از رسانه‌های اصولگرا از مانتوهای پشت نویسی شده با کلمه‌های انگلیسی وشلوارهای «چاک،چاک» شدیدا انتقاد کرده اند.

این رسانه‌ها اعلام کرده اند که مطالب نوشته شده برای روی این مانتوها و همچنین طرح‌های آنها «سخیف و ضد فرهنگ ایرانی» است.

در همین حال مقامات اداره اماکن نیروی انتظامی و مسئولان اتحادیه‌های صنفی پوشاک در استانهای مختلف ایران از جمع آوری این مانتوها خبر داده اند.

سعید منتظرالمهدی سخنگوی نیروی انتظامی نیز اعلام کرده که این مانتوها به صورت «قاچاق» وارد کشور می شود.

با این حال روسای برخی از اتحادیه‌های پوشاک اعلام کرده اند که این مانتوها با الگو گرفتن از نمونه‌های خارجی در ایران تولید می شود.

XS
SM
MD
LG