لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۴

تعداد کشته شدگان حملات اسرائیل به غزه از« ۱۰۰۰ نفر گذشت»


همزمان با اعلام آتش بس ۱۲ ساعته بين اسرائيل و گروه های فلسطينی در غزه،‌ وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطينی اعلام کرده است که در عمليات ۱۹ روزه ارتش اسرائيل در غزه بيش از ۱۰۰۰ نفر کشته شده اند.

وزارت بهداشت دولت خودگردان فلسطين روز شنبه ۲۶ ژوئيه اعلام کرده است که چهار ساعت پس از اعلام آتش بس موقت با کشف ۸۱ جسد از زير آوار در نقاط مختلف غزه شمار کشته شدگان عمليات اسرائيل در غزه از مرز ۱۰۰۰ نفر گذشت.

این در حالی است که در جریان درگیری اسرائیل و گروه های فلسطینی در غزه ۳۷ نظامی اسرائیلی کشته شده اند.

اسرائيل عمليات نظامی خود در غزه را هشتم ژوئيه آغاز کرد و شامگاه جمعه ۲۵ ژوئيه اعلام کرد با آتش بس موقت برای امداد رسانی موافقت کرده است .

در همین حال گزارش ها حاکی است که تلاش های دیپلماتیک در پاریس برای تمدید آتش بس در غزه ادامه دارد.

به گزارش رویترز، لورن فابیوس،‌وزیر امور خارجه فرانسه روز شنبه گفته است، هفت کشور آمریکا، فرانسه،‌بریتانیا،‌آلمان، ایتالیا، قطر و ترکیه که برای پایان دادن به درگیری در غزه تلاش می کنند، خواهان تمدید آتش بس هستند.

آتش‌بس موقت درخواست دبیرکل سازمان ملل متحد برقرار شده است و آمریکا و مصر از آن حمایت کرده اند. این در حالی بود که کابينه اسرائيل شامگاه جمعه طرح وزير خارجه آمريکا برای برقراری آتش بس را رد کرد.

براساس طرح پيشنهادی جان کری قرار بود که آتس بس در دو مرحله بر قرار شود.

به نوشته نيويورک تايمز، قرار بود ابتداء آتش بس موقت به مدت پنج روز تا يک هفته از اولين ساعت يکشنبه پنجم مرداد برقرار شود تا سپس به آتش بسی پايدار بدل شود.

XS
SM
MD
LG