لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۱۴

حمله افراد مسلح به خودروی حامل «یک زندانی در بوکان»


عکس منتشر شده از این حادثه در خبرگزاری مهر
عکس منتشر شده از این حادثه در خبرگزاری مهر

فرماندار بوکان می گوید، افراد مسلح روز دوشنبه به یک خودرو نیروی انتظامی که یک متهم را از شهرستان میاندوآب به دادگاه بوکان منتقل می کرد، حمله کردند. طبق این گزارش یک مامور پلیس در این حمله مجروح شده است.

این در حالی است که پیشتر سخنگوی نیروی انتظامی گفته بود ، افراد مسلح با هدف فراری دادن دو متهم به قتل که عضو یکی از گروه‌های به گفته او «معاند» بودند، به خودروی حامل آنان حمله کردند اما موفق به فراری دادن این دو نفر نشدند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا،سعید منتظرالمهدی اعلام کرد که دراین درگیری یکی از مأموران نیروی انتظامی دچار« جراحت سطحی» شد که حال وی «مساعد»گزارش شده است.

به گفته آقای منتظرالمهدی، صبح روز دوشنبه،۱ شهریور، در زمان انتقال دو زندانی متهم به قتل به دادگاه در شهرستان بوکان، در استان آذربایجان غربی، خودروی حامل این افراد مورد حمله چند فرد مسلح قرار گرفت.

وی اعلام کرد که این دو نفر متهم به قتل هستند و همچنین در یکی از گروه ‌های به گفته او «معاند»نیز عضویت داشتند.

سخنگوی نیروی انتظامی خبر داد که درنهایت مهاجمان موفق به فراری دادن این دو نفر نشده اند.

آقای منتظر المهدی به جزئیات قتلی که این افراد متهم به آن هستند اشاره‌ای نکرده است.

خبرگزاریهای ایرنا و مهر اعلام کردند که ماه گذشته در شهر بوکان یک نفر با اسلحه کشته شده و دو نفر دیگر نیز مجروح شدند.

با این حال این خبرگزاریها به ارتباط قتل این فرد و اتهام متهم یا متهمانی که روز دوشنبه درحال انتقال به دادگاه بوکان بودند، اشاره‌ای نکرده اند.

درحالیکه سخنگوی نیروی انتظامی از حضور دو متهم دراین خودرو خبر داده،فرماندار بوکان اعلام کرد که این خودروی نیروی انتظامی یک متهم را از شهرستان میاندوآب به دادگاه بوکان حمل می کرد که در ورودی شهر بوکان مورد حمله افراد ناشناس قرار گرفت.

جمال خسروی خبر داد که یک مامور نیروی انتظامی دراین درگیری مورد اصابت گلوله قرار گرفت و از ناحیه کتف و دست و شکم مجروح شد که به بیمارستان بوکان منتقل شد.

وی حال این مامور نیروی انتظامی را «مساعد» توصیف کرد و گفت که او برای ادامه درمان به تبریز منتقل شده است.

در هفته‌های گذشته گزارش‌هایی از حمله به ماموران نیروی انتظامی در شهرهای استان‌های غربی ایران منتشر شده است.

از جمله شامگاه سه‌شنبه، ۱۹ مرداد، یک موتورسوار شیئی انفجاری را به داخل یک خودروی گشت نیروی انتظامی در شهر مریوان در استان کردستان پرتاب کرد که دو روز بعد جان یک مامور نیروی انتظامی را گرفت.

همچنین به گفته مقامات دولتی، یک روز پیش از آن نیز دو موتورسوار چند نارنجک صوتی را به یک کلانتری نیروی انتظامی در شهر سردشت در استان آذربایجان غربی پرتاب کردند که این حادثه تلفات جانی در پی نداشت.

استان‌های غربی ایران در ماه‌های گذشته نیز شاهد تشدید درگیری نیروهای امنیتی ایران با گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی از جمله حزب دموکرات کردستان ایران و گروه پژاک بوده است.

پس از این درگیریها گزارش‌هایی درباره گلوله‌باران مناطق مرزی بین «اقلیم کردستان عراق و کردستان ایران» منتشر شده و که نچیروان بارزانی، نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق، پیش از این «نگرانی عمیق» خود را از اقدام ایران ابراز کرده بود.

XS
SM
MD
LG