لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۵۶

رهبر حزب الله لبنان: تا زمانی که ایران پول دارد، ما هم پول داریم


حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان،
حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان،

حسن نصرالله، رهبر حزب‌الله لبنان، گفته است دور تازه تحریم‌های آمریکا تاثیری براین گروه نخواهد داشت، چون حزب‌الله نیازهای مالی خود را نه از بانک‌های لبنانی که مستقیماً از ایران دریافت می‌کند. وی تصریح کرده است، تا زمانی که ایران پول داشته باشد،‌ این گروه پول و امکانات دریافت خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن نصرالله جمعه در سخنرانی که از تلویزیون المنار پخش می‌شد، تاکید کرد، تحریم‌های آمریکا علیه نهادهای مالی لبنان که با حزب الله همکاری می کنند، آسیبی به این گروه وارد نخواهد کرد.

رهبر حزب الله گفته است: ما هیچ پروژه تجاری یا سرمایه گذاری از طریق بانک‌ها نداریم، در نتیجه این اقدام تاثیری نخواهد داشت.

حسن نصرالله تصریح کرده است: ما در خصوص بودجه حزب الله شفاف هستیم، درامد‌هایش، هزینه‌هایش، هرآنچه که خورده و نوشیده می‌شود، موشک‌ها و راکت‌هایش همه از ایران دریافت می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ایران سه دهه پیش حزب الله را تاسیس کرد و از آن زمان تاکنون هزینه‌های مالی و نظامی‌اش را تامین می‌کند.

در ماه دسامبر سال میلادی گذشته کنگره آمریکا مصوبه‌ای را تصویب کرد که براساس آن بانک‌هایی که با گروه حزب الله مرتبط هستند مورد تحریم قرار گیرند.

به دنبال این مصوبه ریاض سلامه، مدیرعامل بانک مرکزی لبنان ۱۹ خرداد اعلام کرد که این بانک حدود ۱۰۰ حساب بانکی متعلق به حزب‌الله لبنان و افراد و سازمان‌های مرتبط با آن را مسدود کرده است. ریاض سلامه افزود که این اقدام را در راستای اجرایی کردن قانونی صورت گرفته است که بر اساس آن ‌آمریکا گروه حزب‌الله را مشمول تحریم‌های‌خود قرار داده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، حسن نصرالله گفته است: تازمانی که ایران پول داشته باشد، ما پول داریم. هیچ قانونی نمی‌تواند مانع دریافت (این کمک‌ها) بشود.

اوایل ژوئن سال جاری یک بمب مقابل «بلوم» بانک، یکی از بزرگ‌ترین بانک‌های لبنان منفجر شد و یک نفر را مجروح کرد.

چند روزنامه لبنانی منتقد حزب الله نوشته بودند، این انفجار پیامی است برای بانک‌هایی که تحریم‌های آمریکا را به اجرا گذاشته‌اند.

آمریکا از سال ۱۹۹۵ حزب الله لبنان را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است.

XS
SM
MD
LG