لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۹

طرح مجلس نمایندگان برای سخت‌تر کردن مقررات «ورود بدون ویزا» به آمریکا


رهبران دو حزب جمهوریخواه و دمکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه سوم دسامبر از طرحی برای سخت‌تر کردن مقررات «ورود بدون ویزا» به آمریکا خبر دادند.

به گزارش آسوشیتدپرس، به گفته جمهوریخواهان این طرح هفته آینده در صحن مجلس نمایندگان به رای گذاشته می‌شود. این طرح از حمایت دمکرات‌ها نیز برخوردار است.

به دنبال حملات مرگبار پاریس که دست کم ۱۳۰ کشته برجای گذاشت، کاخ سفید روز دوشنبه اعلام کرده بود که مقررات برای ورود «بدون دریافت ویزا در مبدأ» سخت‌تر می‌شود تا مسافرانی که از ۳۸ کشور جهان براساس این توافق دو طرفه، وارد آمریکا می‌شوند بهتر شناسایی شوند.

به گزارش آسوشیتدپرس، شهروندان شماری از کشورهای اروپایی از جمله بریتانیا، فرانسه و اسپانیا از جمله این ۳۸ کشور خواهند بود که می‌بایست در خصوص سوابق آنها تحقیق شده و مشخص شود که ایا اخیرا به کشورهایی مانند عراق، ‌سوریه و سودان سفر کرده‌اند یا نه.

طبق این طرح این ۳۸ کشور مواظفند که اطلاعات ضد تروریستی خود را در اختیار آمریکا قرار دهند و در صورت قصور در این مورد، از برنامه «ورود بدون ویزا» کنار گذاشته خواهند شد.

این طرح همچنین شهروندان این ۳۸ کشور را موظف می‌کند که پاسپورت‌هایی با تراشه‌های الکترونیکی حاوی اطلاعات بیومتریک داشته باشند. در این تراشه‌های الکترونیکی کلیه اطلاعات صاحب پاسپورت به صورت دیجیتالی وجود دارد.

در این زمینه، کاندایس میلر، نماینده از ایالت میشیگان گفته است: «برای تروریست‌ها مدارک سفر و پاسپورت به اندازه سلاحشان مهم است. در جریان حملات ۱۱ سپتامبر این موضوع مطرح بود و امروز نیز همچنان مساله است.»

وی تصریح کرده است: تمام راه‌های احتمالی که از طریق آن تروریست‌ها می‌توانند دست به اقدامی در آمریکا بزنند را می‌بایست بست.

در حالی این طرح در مجلس نمایندگان به رای گذاشته خواهد شد که دو هفته پیش نیز این مجلس با تصویب طرحی کوشید برنامه دولت باراک اوباما برای پذیرش ۱۰ هزار پناهجوی سوری را متوقف کند.

XS
SM
MD
LG