لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۲۵

معاون وزیر کشور: نام نویسی داوطلبان ریاست جمهوری از ۲۲ فرورین ۹۶ آغاز می شود


نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲
نام نویسی انتخابات ریاست جمهوری در سال ۱۳۹۲

محمد حسین مقیمی، معاون سیاسی وزیر کشور ایران، پنجشنبه ۲۱ مردادماه گفته است که نام نویسی داوطلبان دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ۲۲ فروردین ۹۶ آغاز می شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،‌محمد حسین مقیمی تصریح کرده است که طبق قانون، مدت نام نویسی از داوطلبان این انتخابات پنج روز از ۲۲ تا ۲۶ فروردین است.

معاون سیاسی وزیر کشور ایران همچنین زمان تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری را طبق قانون ۲۰ روز اعلام کرد و گفت: ۸ الی ۲۷ اردیبهشت ماه، زمان تبلیغات انتخابات در نظر گرفته شده است.

تا کنون گمانه زنی هایی در خصوص رقبای احتمالی حسن روحانی در انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده است، اما هنوز مشخص نیست که چه کسی رقیب اصلی او خواهد بود.

این در حالی است که طی ماه‌های اخیر شماری از چهره‌های اصولگرا پیش بینی کرده اند که حسن روحانی در انتخابات آینده شکست خواهد خورد.

حسین ابراهیمی، از اعضای ارشد جامعه روحانیت ماه گذشته گفته بود که ممکن است در رویدادی «بی‌سابقه در تاریخ جمهوری اسلامی»، دولت حسن روحانی «یک دوره‌ای شود».

در همین زمینه،محمدرضا باهنر از چهره‌های ارشد اصولگرایان نیزگفته بود که «پیروزی حسن روحانی در انتخابات سال آینده منوط به ایجاد رونق اقتصادی در کشور» است.

او پیش‌بینی کرده بود که اگر انتخابات ریاست جمهوری سال آینده دو مرحله‌ای شود، آقای روحانی بدون در نظر گرفتن اینکه چه کسی با او رقابت می‌کند «شکست می‌خورد».

این درحالی است که محمد علی موحدی کرمانی، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز، اوایل ماه جاری گفته بود که اصولگرایان از یک ماه دیگر فعالیت خود برای بررسی نحوه حضور در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ آغاز می‌کنند و بعید است حسن روحانی یا محمود احمدی‌نژاد نامزد مورد حمایت آنها باشد.

در همین زمینه، عباس عبدی، از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز گفته بود که رقیب روحانی در انتخابات سال ۹۶ «عملکرد اوست و نه احمدی‌نژاد یا هیچ‌کس دیگر».

علاوه بر محمود احمدی‌نژاد، برخی رسانه‌ها از سعید جلیلی، محمدرضا باهنر، محمدباقر قالیباف، غلامعلی حداد عادل، عزت‌الله ضرغامی و احمد توکلی به عنوان رقبای احتمالی آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری ۹۶ نام برده‌اند.

دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین انتخابات میان دوره‌ای مجلس شورای اسلامی، ۲۹ اردیبهشت ۹۶ برگزار می شود.

XS
SM
MD
LG