لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۶

دو انفجار انتحاری در طرابلس لبنان دستکم هفت کشته برجای گذاشت


در دو انفجار انتحاری در کافه ای در شهر طرابلس در شمال لبنان در روز شنبه ۱۰ ژانويه دست‌کم هفت تن کشته و بيش از بيست تن زخمی شده اند.

به گزارش خبرگزاری رويترز، اين حملات در محله جبل محسن که بيشتر ساکنان ان را «علوی» ها تشکيل مي دهند، رخ داده است.

در همين حال، خبرگزاری رسمی لبنان می گويد،‌ اين حمله توسط دو عامل انتحاری انجام شده است و نام دو تنی که در اين انفجارهای انتحاری نقش داشته اند را منتشر کرده و اضافه کرده است اين دو نفر ساکن طرابلس هستند.

در حالی که منابع بيمارستانی لبنان می گويند ، در انفجارها هفت تن کشته شده اند، منابع امنيتی این کشور می گويند، ۹ نفر در اين حملات کشته شده اند.

طبق اين گزارش نيروهای ارتش لبنان با استقرار در محله جبل محسن، مقرارت منع امد و شد تا ساعت هفت بامداد روز يکشنبه در اين منطقه اعلام کرده اند.

شهر سنی نشين طرابلس آبانماه امسال شاهد درگيری شديد بين نيروهای اسلامگرای سنی و ارتش بود. در اين درگيری ها دستکم ۱۱ سرباز لبنان و ۲۲ شبه نظامی کشته شدند.

مقام های امنيتی لبنان از زمان آغاز جنگ داخلی در سوريه نسبت به اقدامات گروه های وابسته به گروه القاعده برای برهم زدن ثبات و امنيت در لبنان هشدار داده اند.

در ماه اوت سال گذشته ميلادی نيروهای شبه نظاميان وابسته القاعده با حمله به شهر مرزی ارسل دستکم ۲۶ نيروی امنيتی لبنان را به اسارت گرفتند.

لبنان همسايه سوريه است و مناطق مرزی و برخی شهر‌های آن در سال‌های اخير، صحنه درگيری‌های پراکنده طرفين پرشمار جنگ در سوريه بوده که قربانيان زيادی نيز به دنبال داشته است.

XS
SM
MD
LG