لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۵۳

رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ استعفا کرد


پل منافورت
پل منافورت

پل منافورت، رئیس ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه از سمت خود استعفا کرده است.

به گزارش «سی ان ان» دونالد ترامپ در بیانیه‌ای از اقدامات پل منافورت در هدایت مبارزات انتخاباتی وی به ویژه در جریان گردهمایی ملی جمهوریخواهان تقدیر کرده است.

آقای ترامپ با ستایش از فعالیت‌های آقای منافورت از او به عنوان یک حرفه‌ای حقیقی یاد کرده است.

در همین حال یک منبع مطلع به «سی ان ان» گفته است، پل منافورت به دونالد ترامپ گفته به دلیل این که حضورش در ستاد انتخاباتی باعث تدوام حاشیه سازی برای نامزد حزب جمهوریخواه می شود، از این سمت کنار می رود.

استعفای آقای منافورت به دنبال انتشار گزارش‌هایی درباره نقش او در کمک به ویکتور یانوکوویچ، رئیس جمهور سابق اوکراین و از متحدان روسیه، روی می‌دهد. اسنادی که به تازگی منتشر شده نشان می‌دهد او بیش از ۱۲ میلیون دلار از حزب حامی یانوکوویچ دریافت کرده بود. همچنین گفته شده است که شرکت متعلق به او، به نفع چهره‌های سیاسی اوکراین در آمریکا لابی کرده بود.

در همین حال، دو نماینده کنگره از حزب جمهوریخواه خواستار تحقیق درباره فعالیت‌های پل منافورت شده اند.

شان دافی، نماینده جمهوریخواه به «سی ان ان» گفته است: می خواهم بدانم پل منافورت چه نوع پول هایی از سازمان‌های طرفدار روسیه در اوکراین دریافت کرده است.

در همین حال منابع مطلع می گویند، «اف بی‌ ای »، پلیس فدرال و دادگستری آمریکا تحقیقاتی درباره ارتباط ویکتور یانوکوویچ، با شرکت آقای منافورت آغاز کرده است.

منابع مطلع قضایی و انتظامی آمریکا به «سی ان ان» گفته اند، تحقیقات بر استفاده احتمالی حزب ویکتور یانوکوویچ ازسیستم مالی آمریکا متمرکز است .

با این حال این منابع می گویند،این تحقیقات بر آقای پل منافورت متمرکز نیست.

XS
SM
MD
LG