لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۰۶

وزیر خزانه‌داری آمریکا:‌ تحریم‌های غیرهسته‌ای علیه ایران افزایش می‌یابد


وزیر خزانه داری آمریکا می گوید، ما به دقت ایران را زیر نظر داریم.
وزیر خزانه داری آمریکا می گوید، ما به دقت ایران را زیر نظر داریم.

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا تحریم‌ها علیه کشورهایی مانند ایران و کره شمالی را دارای اهمیت زیادی دانسته و گفت که تحریم‌های غیر هسته‌ای علیه تهران تشدید خواهد شد.

به گزارش روز سه‌شنبه وب سایت فایننشنال تایمز، وزیر خزانه داری آمریکا در گفت‌وگو با این روزنامه چاپ لندن به مسایلی مانند برنامه اصلاحات مالیاتی، کره شمالی و ایران پرداخته است.

استیون منوچین در ادامه این مصاحبه با تاکید بر این که تحریم‌ها علیه کره شمالی افزایش خواهد یافت، اظهار داشت: این تحریم‌ها بسیار اهمیت دارند و بخش مهمی از وظایف من هستند.

وزیر خزانه‌داری آمریکا تصریح کرده است: ما هفته گذشته تحریم هایی علیه ایران به دلیل نقض حقوق بشر اعمال کردیم و تحریم‌های غیر هسته‌ای بیشتری علیه ایران اعمال خواهد شد.

اشاره آقای منوچین به تحریم های هفته گذشته علیه اداره کل زندان‌های استان تهران و سهراب سلیمانی، رئیس سابق این سازمان و برادر قاسم سلیمانی، فرمانده سپاه قدس ایران است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته گفته بود: این تحریم‌ها به خاطر مشارکت این اداره و رئیس سابق آن در نقض حقوق بشر در ایران اعمال شده است.

با این حال استیون منوچین در ادامه تاکید کرده است: ما به دقت ایران را زیر نظر داریم.

در همین زمینه یک مقام ارشد کاخ سفید نیز روز دوشنبه به نشریه «فارین پالسی» گفته بود که دولت دونالد ترامپ درصدد اعمال تحریم‌های شدیدتر علیه ایران است.

این مقام کاخ سفید تصریح کرده بود که دولت آمریکا تمایل دارد تا از ابزار‌های موثرتری در قبال ایران استفاده کند.

وی گفته بود: این تحریم‌ها شامل بخش هایی خواهد بود که با سپاه پاسداران ارتباط اقتصادی دارند.

این مقام کاخ سفید همچین اظهار داشت: رییس جمهوری و اعضای کابینه هنوز در این زمینه تصمیم قطعی نگرفته اند، اما می بایست به زودی در این زمینه اقدام کرد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هفته گذشته گفته بود که واشینگتن خارج از چارچوب برجام، در موارد نقض حقوق‌ بشر، موشک‌های بالیستیک، تروریسم و بی‌ثباتی منطقه به تحریم‌های خود علیه ایران ادامه خواهد داد.

XS
SM
MD
LG