لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۰۸

«درخواست رفع حصر» در دیدار منتجب‌نیا و رهامی با علی خامنه‌ای


محسن رهامی و رسول منتجب نیا (عکس از تسنیم)
محسن رهامی و رسول منتجب نیا (عکس از تسنیم)

رسول منتجب نیا، قائم مقام دبیرکل حزب اعتماد ملی گفته است که به همراه محسن رهامی، از اعضای شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان با علی خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی دیداری «مهم» و «مفصل» داشته است. در همین حال سهام نیوز گزارش داده است که آنها در این دیدار مساله رفع حصر مهدی کروبی، میرحسین موسوی و زهرا رهنورد را مطرح کرده اند.

رسول منتجب نیا در صفحه فیس بوک خود نوشته است:«ملاقات مهم و مفصل اینجانب و جناب دکتر رهامی با رهبر معظم انقلاب. این جلسه صمیمانه با محوریت بیان دیدگاههای اصلاح طلبان در آستانه انتخابات انجام گرفت.»

رسول منتجب در ادامه گفته است که « توضیح تفصیلی» این دیدار راروز شنبه ارائه خواهد کرد.

در همین حال، سهام نیوز ، وب سایت نزدیک به مهدی کروبی، در گزارشی به محتوای این دیدار اشاره کرده است.

سهام نیوز نوشته است، دیدار رسول منتجب نیا و محسن رهامی با علی خامنه‌ای به مدت یک ساعت طول کشیده و رسول منتجب نیا «گزارشی از جایگاه سیاسی و اجتماعی اصلاح طلبان در جامعه و میزان وفاداری آنان به نظام و کشور را به رهبر جمهوری اسلامی ارائه» ارائه کرده است.

سهام نیوز اضافه کرده است: در ادامه این دیدار، قائم مقام حزب اعتماد ملی «بر لزوم وجود کانال ارتباطی میان اصلاح طلبان و رهبری تاکید کرده و از حضور دو جناح اصلاح طلب و اصولگرا در جریان اداره کشور، سخن گفته است.»

طبق این گزارش، رسول منتجب نیا، در ادامه سخنان خود «از لزوم رفع حصر از آقایان کروبی و موسوی و خانم رهنورد سخن به میان آورده است. وی به رهبر ایران گفته که در شرایط کنونی رفع حصر موجب وحدت، ثبات و آرامش در جامعه خواهد شد و در نهایت موجب یکپارچگی جامعه شده و آن را از هر گزند داخلی و خارجی در امان نگه خواهد داشت.»

سهام نیوز می گوید، علی خامنه‌ای در این دیدار «سخنان» رسول منتجب نیا را تایید کرده و گفته است:«خامنه‌ای با تایید سخنان این چهره اصلاح طلب گفته که خواهان این هستیم که اصولگرایان و اصلاح طلبان هر دو در سیاست حضور داشته و برای عزت آن تلاش کنند»

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، رهبران معترضان به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸،‌ همراه با زهرا رهنورد، همسر آقای موسوی از بهمن سال ۸۹ تاکنون در حصر خانگی به سر می برند.

این درحالی است که تاکنون هیچ دادگاهی برای رسیدگی به اتهامات میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی تشکیل نشده است.

با این حال،مهدی کروبی چند بار خواستار برگزاری دادگاهی علنی شده است. اما این‌درخواست تاکنون بی‌پاسخ مانده است.

پیشتر علی مطهری، نایب رئیس مجلس، که در سال‌های اخیر با تأکید بر غیرقانونی بودن حصر رهبران معترضان، پیگیری‌هایی در مورد رفع آن انجام داده، خبر داده بود که رهبر جمهوری اسلامی مخالف اصلی رفع حصر یا محاکمه آنهاست.

XS
SM
MD
LG