لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۲۷

نیل گورساچ به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد


نیل گورساچ در حال ادای سوگند در «باغ رز» کاخ سفید.
نیل گورساچ در حال ادای سوگند در «باغ رز» کاخ سفید.

نیل گورساچ، روز دوشنبه دهم آوریل به عنوان قاضی دیوان عالی آمریکا سوگند یاد کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس،با اضافه شدن نامزد پیشنهادی دونالد ترامپ به دیوان عالی آمریکا، محافظه کاران صاحب پنج کرسی از ۹ کرسی مهم‌ترین نهاد قضایی این کشور شدند.

نیل گورساچ ۱۴ ماه پس از درگذشت قاضی آنتونین اوسکالیا، یکی از مهم‌ترین قضات محافظه کار در دیوان عالی آمریکا توانست جایگزین وی شود.

مراسم ادای سوگند نیل گورساچ در کاخ سفید و با حضور دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا برگزار شد.

طبق گزارش، آغاز به کار نیل گورساچ یک پیروزی برای دونالد ترامپ محسوب می شود چرا که وی به یکی از وعده‌هایش در دوران مبارازت انتخاباتی درکمتر از ۱۰۰ روز نخست ریاست جمهوریش عمل کرده است.

دونالد ترامپ پیش ازمراسم ادای سوگند خطاب به نیل گورساچ گفته است که کشور روی رویکرد عاقلانه، بی‌طرفانه و عادلانه شما حساب می کند.

قاضی گورساچ، ۴۹ ساله،جوان‌ترین نامزدی بود که در ۲۵ سال اخیر برای دیوان عالی آمریکا معرفی می شد، اما اقلیت دموکرات در سنا به شدت با وی مخالفت کرد.

پس ازدرگذشت قاضی اوسکالیا کرسی او خالی ماند،ولی جمهوریخواهان حاضر نشدند نامزد پیشنهادی باراک اوباما، رییس جمهوری سابق آمریکا،را مورد بررسی قرار دهند.

مجلس سنا که جمهوریخواهان در آن اکثریت دارند در ۱۸ فروردین ماه با تغییر آیین نامه بر مخالفت دموکرات‌ها چیره شد. مجلس سنا با ۵۴ رای موافق و ۴۵ رای مخالف صلاحیت نیل گورساچ قاضی دادگاه‌ استیناف ایالت کلرادو را تصویب کرد.

آغاز به کار نیل گورساچ برای دونالد ترامپ یک پیروزی بزرگ محسوب می‌شود و پس از شکست ماه گذشته او در تصویب لایحه خدمات درمانی در مجلس نمایندگان نشان می‌دهد که او می‌تواند برنامه‌های مهم خود را در کنگره پیش ببرد.

XS
SM
MD
LG