لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۵۸

کره شمالی یک «موشک بالستیک» به سمت دریا شلیک کرد 


نمایش یک موشک در رژه نظامی در پیونگ یانگ
نمایش یک موشک در رژه نظامی در پیونگ یانگ

وزارت دفاع کره جنوبی اعلام کرد که کره شمالی بامداد جمعه ۱۸ مارس یک موشک بالستیک را از سواحل شرقی این کشور به سمت دریا شلیک کرده است.

در همین زمینه، یک مقام وزارت دفاع آمریکا به «سی ا ن ان » گفته است: شلیک دو موشک کره شمالی در سواحل شرقی این کشور رصد شده است..

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی گفته است، این موشک در ساعت ۵ و ۵۵ دقیقه بامداد و از منطقه سوکوچون شلیک شد و این موشک پیش از فرود در دریای ژاپن مسافتی بالغ بر ۸۰۰ کلیومتر طی کرد.

در همین زمینه، یک مقام های وزارت دفاع آمریکا به رویترز گفته است، احتمالا این یک موشک میان برد بوده است.

رویترز نیز می‌گوید، هنوز نوعی این موشک مشخص نشده است اما موشک‌های با برد ۸۰۰ کیلومتر نوعی موشک بالستیک میان برد محسوب می‌شوند.

این گزارش می‌افزاید، کره شمالی اخرین بار در سال ۲۰۱۴ موشک بالستیک میان برد آزمایش کرد.

این آزمایش موشکی در حالی انجام شده است که کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ به زودی آزمایش موشکی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ا انجام خواهد داد.

جامع بین المللی پیشتر به آزمایش‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی در ماه‌های ژانویه و فوریه سال جاری با قطعنامه تحریمی پاسخ داده بود.

سرپیچی کره شمالی از خواست جامعه بین المللی برای اجرای تعهدات بین المللی پیونگ یانگ باعث شده است تا تحریم‌های بیشتری علیه کره شمالی اعمال شود.

روز چهارشنبه باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای و موشکی کره شمالی در یک فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرده است.
به گزارش رویترز، طبق این فرمان اجرایی کلیه دارایی‌ها کره شمالی در آمریکا توقیف خواهد شد و صدور هرگونه کالا از ایالات متحده به کره شمالی نیز ممنوع می‌شود.

این فرمان اجرایی همچنین این اجازه را به دولت آمریکا می‌دهد که کلیه افراد، اعم از آمریکایی‌ها و غیر امریکایی‌ها که در مبادلات با بخش‌های اصلی اقتصاد کره شمالی نقش دارند را مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش رویتز، کره شمالی با نقض قطعنامه‌های شورای امنیت در ششم ژانویه سال جاری چهارمین آزمایش هسته‌ای خود را انجام داد و سپس در هفتم فوریه یک موشک بالستیک دور برد آزمایش کرد.

XS
SM
MD
LG