لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۴۳

کاخ سفید: اوباما فرمان تشدید تحریم‌های کره شمالی را صادر کرد


 باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا
باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا

کاخ سفید روز چهارشنبه ۱۶ مارس اعلام کرد، باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا در واکنش به آزمایش هسته‌ای و موشکی کره شمالی در یک فرمان اجرایی تحریم‌ها علیه این کشور را تشدید کرده است.

به گزارش رویترز، طبق این فرمان اجرایی کلیه دارایی‌ها کره شمالی در آمریکا توقیف خواهد شد و صدور هرگونه کالا از ایالات متحده به کره شمالی نیز ممنوع می‌شود.

این فرمان اجرایی همچنین این اجازه را به دولت آمریکا می‌دهد که کلیه افراد، اعم از آمریکایی‌ها و غیر امریکایی‌ها که در مبادلات با بخش‌های اصلی اقتصاد کره شمالی نقش دارند را مورد تحریم قرار دهد.

به گزارش رویترز، کار‌شناسان گفته‌اند، این تحریم‌های سختگیرانه به طور فزاینده‌ای ابعاد تحریم‌های آمریکا علیه پیونگ یانگ را گسترش می‌دهد.

طبق این گزارش کره شمالی در ششم ژانویه اقدام به آزمایش هسته‌ای کرد. این کشور همچنین در هفتم فوریه نیز آزمایش موشکی انجام داد. این آزمایش‌های هسته ی و موشکی واکنش‌های بین المللی را درپی داشته است.

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید روز چهارشنبه گفته است: آمریکا و جامعه بین المللی فعالیت‌های غیرقانونی کره شمالی در عرصه‌های موشکی و هسته‌ای را تحمل نخواهد کرد و هزینه دست زدن به چنین اقداماتی را برای این کشور افزایش خواهند تا زمانی که کره شمالی مجبور شود به تعهدات بین المللی خود عمل کند.

مقام‌های آمریکایی پیش‌تر گفته بودند، تحریم‌های گسترده علیه کره شمالی تازمانی که چین از چنین تحریم‌هایی حمایت نکند موثر نخواهند بود. چین بزرگ‌ترین شریک تجاری کره شمالی است.

این در حالی است چین ماه گذشته با تحریم‌ها علیه کره شمالی موافقت کرد.

پیتر هرل، یک مقام وزرات خزانه داری آمریکا گفته است: بالاخره تحریم‌های علیه کره شمالی جدی شده‌اند.

با تشدید بحران در شبه جزیره کره، کیم جونگ‌اون، رهبر کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد که پیونگ یانگ به زودی آزمایش کلاهک اتمی و موشکی با قابلیت حمل این کلاهک را انجام خواهد داد.

XS
SM
MD
LG