لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۰۵

عربستان از خنثی سازی «حمله تروریستی به مسجد الحرام مکه» خبر داد


عکس از آرشیو
عکس از آرشیو

یک سخنگوی وزارت کشورعربستان سعودی روز جمعه گفته است که نیروهای امنیتی این کشور توانسته اند یک حمله انتحاری در نزدیکی مسجد الحرام در مکه را خنثی کنند.

به گزارش العربیه، وابسته به حکومت عربستان، منصور الترکی گفته است، هدف این عملیات «تروریستی» ضربه زدن به «امنیت مسجد الحرام و زائران آن» بود.

این سخنگوی امنیتی وزارت کشور عربستان اضافه کرده است، اعضای این گروه در سه نقطه مختلف در استان جده و شهر مکه مورد حمله نیروهای امنیتی قرار گرفتند.

این گزارش می افزاید، یکی از این افراد در مکه در یک ساختمان به محاصره نیروهای امنیتی در آمد.

رویترز به نقل از مقام های عربستان می گوید، این عامل انتحاری در ساختمانی در محله اجیاد المصافی در نزدیکی مسجد الحرام پس از محاصره شدن توسط نیروهای امنیتی خود را منفجر کرده است.

طبق این گزارش، این ساختمان پس از انفجار به طور کامل تخریب شده است.

گفته می شود، در جریان این درگیری شش خارجی و پنج عضو نیروهای امنیتی زخمی شدند.

منصور الترکی همچنین خبر داده است که پنج مظنون از جمله یک زن دستگیر شدند و تحقیقات در این زمینه در جریان است.

این مقام وزارت کشور عربستان توضیح بیشتری در خصوص هویت اعضای این گروه ارائه نکرده است.

عربستان سعودی طی سال های اخیر شاهد حملات و بمب گذاری های متعددی بوده است.

در حمله‌ای انتحاری که در نیمه تیرماه ۹۵ در پارکینگ مجاور مسجدالنبی، از اماکن مقدس مسلمانان در شهر مدینه، روی داد دو مأمور پلیس سعودی کشته شدند، و سه عامل انتحاری هم در این حمله جان خود را از دست داده‌اند.

در سال ۱۳۹۴ ،یک بمب‌گذار انتحاری خود را در نزدیکی یک مسجد شیعیان در شهر دمام در شرق عربستان منفجر کرد و بر اثر این انفجار پنج نفر از جمله خود بمب‌گذار کشته شدند.

یک هفته پیش از آن نیز، در یک عملیات مشابه، بمب‌گذار انتحاری خود را در داخل مسجد امام حسین شیعیان در منطقه العنود شهر دمام در استان قطیف منفجر کرد که موجب کشته شدن ۲۲ نفر شد.

XS
SM
MD
LG