لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۳۵

هشدار آمریکا درباره احتمال حملات تروریستی در اروپا


نیروهای پلیس فرانسه در حال مانور در استادیومی در نزدیکی شهر لیون
نیروهای پلیس فرانسه در حال مانور در استادیومی در نزدیکی شهر لیون

وزارت خارجه آمریکا روز سه شنبه در بیانیه‌ای به شهروندان آن کشور در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی در تابستان در کشورهای اروپایی هشدار داده و گفته است، احتمال این حملات در جریان مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا در فرانسه بین ۱۰ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه وجود دارد.

وزارت خارجه آمریکا می گوید، هدف این حملات ممکن است نقاط توریستی، رستورانها و تجمعات بزرگ مثل مسابقات جام ملت‌های اروپا باشد که در فرانسه برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری رویترز در بخشی از بیانیه وزارت خارجه آمريکا که تا پایان ماه اوت را در برمی گیرد گفته می شود:«به شهروندان خود در مورد احتمال وقوع حملات تروریستی در سراسر اروپا هشدار می دهیم که هدف آنها ممکن است تجمعات بزرگ، اماکن توریستی، رستورانها، نقاط تجاری و شبکه‌های حمل و نقل باشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است:«افزایش شمار توریست هایی که تابستان امسال به اروپا سفر می کنند، به خصوص در تجمعات بزرگ، برای حملات تروریستی هدف‌های بیشتری فراهم خواهد کرد.»

در این بیانیه بطور به برگزاری مسابقات فوتبال قهرمانی اروپا در فرانسه بین ۱۰ ژوئن تا ۱۰ ژوئیه مشخص اشاره شده است. دولت فرانسه پس از حملات تروریستی ۱۳ نوامبر شهر پاریس که طی آن ۱۳۰ نفر کشته شدند، وضعیت امنیتی فوق العاده را تا پایان ماه ژوئن تمدید کرده تاعلاوه بر جام ملت‌های اروپا دوره برگزاری تور د فرانس در روزهای ۲ تا ۲۶ ژوئیه را نیز در بربگیرد.

وزارت خارجه آمریکا در بخش دیگری از این بیانیه می افزاید:«استادیوم‌های محل برگزاری جام قهرمانی اروپا، محل تجمع طرفداران تیم‌ها و محل هایی که مسابقات را از طریق تلویزیون پخش می کنند چه در فرانسه و چه در سراسر اروپا و سایر تجمعات بزرگ ورزشی و عمومی در سراسر اروپا می توانند هدف حمله قرار بگیرند.»

در عین حال این بیانیه به روز بین المللی جوانان کلیسای کاتولیک نیز اشاره می کند که قرار است روزهای ۲۶ تا ۳۱ ژوئیه در شهر کراکو لهستان برگزار شود و تخمین زده می شود حدود ۲.۵ میلیون نفر در آن شرکت خواهند کرد.

در ادامه این بیانیه گفته می شود:«دولت لهستان در روزهای ۴ ژوئیه تا ۲ اوت در تمام مرزهای این کشور کنترل امنیتی برقرار خواهد کرد و کسانی که در این دوره به لهستان سفر می کنند باید خود را برای کنترل پاسپورت و سختگیری‌های امنیتی در سراسر این کشور آماده کنند.»

XS
SM
MD
LG