لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۲:۱۹

ورود ارتش سوریه به شهر پالمیرا؛ یک افسر روس کشته شد


 آثار باستانی شهر پالمیرا متعلق به دوران رم باستان با قدمتی بیش از دو هزار سال است
آثار باستانی شهر پالمیرا متعلق به دوران رم باستان با قدمتی بیش از دو هزار سال است

گزارش‌ها حاکی است که نیروهای دولتی سوریه با پشتیبانی نیروی هوایی روسیه روز پنجشنبه پنجم فروردین وارد شهر تدمر (پالمیرا) که تحت کنترل گروه حکومت اسلامی (داعش) است، شده اند. گفته می شود یک افسر یگان نیروهای ویژه روسیه نیز در این درگیری‌ها کشته شده است.

به گزارش رویترز، نیروهای ارتش سوریه در ماه جاری میلادی عملیات گسترده‌ای را برای بازپس گیری شهر پالمیرا آغازکرده اند. روز پنجشنبه تلویزیون دولتی سوریه تصاویری از نزدیک شهر تدمر پخش کرده و گفته است این نیروها بخش غربی شهر را به کنترل خود درآورده‌اند.

درهمین زمینه، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در لندن است، می گوید، نیروهای دولتی توانسته اند منطقه غربی شهر پالمیرا و یک منطقه مسکونی را به تصرف خود در بیاورند.

رویترز می گوید، در صورت بازپس‌گیری پالمیرا توسط نیروهای دولتی، این مهم‌ترین پیروزی نظامی ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه علیه گروه حکومت اسلامی خواهد بود.

گروه حکومت اسلامی طی یکسال گذشته شکست هایی را در عراق و سوریه متحمل شده است.

تلویزیون دولتی سوریه با یک سرباز این کشور حاضر در نبرد پالمیرا مصاحبه کرده است.

این سرباز گفته است، نیروهای دولتی اهدافی بزرگتر از پالمیرا دارند و به پیشروی خود به سمت رقه، پایگاه اصلی گروه حکومت اسلامی، ادامه می دهند.

خبرگزاری رویترز همچنین گفته است که نیروی هوایی ائتلاف به رهبری آمریکا نیز اهدافی را در اطراف پالمیرا بمباران کرده است.

این خبرگزاری افزوده این حملات نوعی نادر از حملات همزمان نیروهای دولتی سوریه و ائتلاف به رهبری آمریکا به گروه حکومت اسلامی در یک منطقه عملیاتی مشترک است.

شهر پالمیرا یا تدمر سال گذشته به دست نیروهای گروه حکومت اسلامی افتاد. سازمان یونسکو محوطه باستانی این شهر را یکی از مهم‌ترین مراکز فرهنگی باستانی جهانی می‌داند و از آن به مثابه تبلور چندین تمدن یاد می‌کند. آثار باستانی شهر پالمیرا متعلق به دوران رم باستان با قدمتی بیش از دو هزار سال است.

کشته شدن افسر روس

خبرگزاری اینترفکس روسیه به نقل یک نظامی این کشور در پایگاه هوایی روسیه در استان لاذقیه سوریه گفته است، یکی از افسران یگان نیروهای ویژه روسیه در عملیات نظامی شهر پالمیرا کشته شده است.

این مقام نظامی گفته است: «یک افسر یگان ویژه به هنگام هدایت حملات هوایی روسیه علیه تروریست ها کشته شد.»

در همین زمینه، یک منبع به اینترفکس گفته است: «محل این افسر روس که هدایت حملات هوایی روسیه را برعهده داشت توسط نیروهای تروریست کشف و به محاصره در می آید و در نهایت قهرمانانه کشته می شود.»

رویترز می گوید، از زمان عملیات نظامی روسیه در سوریه تاکنون این هفتمین سربازی است که اعلام می شود در سوریه کشته شده است.

XS
SM
MD
LG