لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۱:۱۴

دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا کار خود را آغاز کرد


دونالد ترامپ روزجمعه رسماً به عنوان چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا ادای سوگند کرد. آقای ترامپ در سخنرانی خود پس از برگزاری مراسم ادای سوگند تصریح کردکه رویکرد دولت او بر این اصل مبتنی است که «آمریکا بر همه چیز مقدم است.»

دونالد ترامپ در نخستن سخنرانی خود به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا گفت: ما شهروندان امریکا بایکدیگر مسیراین دوره آمریکاو جهان را در سال آینده تعیین خواهیم کرد. ما با چالش هایی روبه روخواهیم بود. با سختی هایی روبه رو خواهیم بود. اما ما کارها رابه سرانجام خواهیم رساند.

وی اضافه کرد: اما مراسم امروز معنی بسیار خاصی دارد. چرا که امروز ما تنها قدرت را از یک دولت به دولت دیگر، از یک حزب به حزب دیگر منتقل نمی کنیم، بلکه ما امروز در حال انتقال و بازگرداندن قدرت از واشینگتن دی.سی به شما هستیم، به شما مردم.

آقای ترامپ تاکید کرد: برای زمانی طولانی یک گروه کوچک در پایتخت ا زمنافع دولت استفاده کرده اند و در مقابل هزینه اش برعهده مردم بوده است.

رئیس‌جمهور آمریکا تأکید کرد: ولی همه چیز از این لحظه و همینجا تغییر خواهد کرد چرا که لحظه به شما تعلق دارد.

وی اضافه کرد: هر تصمیمی که در خصوص تجارت، مالیات،‌ مسئله مهاجران، مسائل سیاست خارجی اتخاذ شود، براساس منتفع کردن کارگران آمریکایی و خانواده‌های آمریکا خواهد بود.

دونالد ترامپ در ادامه گفت: از روز ۲۰ ژانویه ۲۰۱۷ به عنوان روزی که مردم باردیگر بر کشور خود حاکم شدند یاد خواهد شد.

چهل و پنجمین رئیس‌جمهور آمریکا اضافه کرد، دوران حرف‌های پوچ و توخالی به سر آمده است و اینک زمان عمل و اقدام فرا رسیده است.

دونالد ترامپ جانشین باراک اوباما شد که در هشت سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا را به عهده داشت.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه سخنرانی خود بر مبارزه بر با «تروریسم اسلام افراطی» و همکاری با جامعه بین‌المللی در این زمینه تأکید کرد.

آقای ترامپ در ادامه خطاب به مردم آمریکا تأکید کرد: تا اخرین نفسی که در جان دارم برای شما خواهم جنگید و پشت شما را هم هرگز خالی نخواهم کرد.

او تصریح کرد: شما هرگز دوباره نادیده انگاشته نخواهید شد. صدای شما، امیدهای شما و رویاهای شما سرنوشت آمریکا را تعیین خواهد کرد.

دونالد ترامپ سخنرانی خود را با تکرار این شعار خود به پایان رساند: بله، ما با همدیگر عظمت را دوباره به آمریکا برمی‌گردانیم.

​دونالد ترامپ پس از مراسم تحلیف نخستین فرمان اجرایی را به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا امضا کرد.

آقای ترامپ ۷۰ ساله است و مسن‌ترین فردی است که به ریاست جمهوری آمریکا برگزیده شده است. او که نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر بود، با پیروزی بر هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات‌ها، نام خود را به عنوان رئیس‌جمهور چهل و پنجم ثبت کرد.

از میان رؤسای جمهور پیشین آمریکا که در قید حیات هستند، تنها جرج بوش پدر به دلیل بیماری در مراسم تحلیف حضور نداشت، و باراک اوباما در کنار جرج بوش پسر و جیمی کارتر در این مراسم شرکت کرد.

گزارش‌ها حاکی است که صد‌ها هزار نفر در مراسم ادای سوگند دونالد ترامپ در روز جمعه شرکت کردند. در همین حال رسانه از تدابیر شدید امنیتی به هنگام برگزاری این مراسم خبر داده اند.

از سوی دیگر گزارش هایی در خصوص درگیری برخی از تظاهرکنندگان مخالف دونالد ترامپ و پلیس در خیابان‌های واشینگتن منتشر شده است.

به گزارش رادیو اروپای آزاد،‌ رادیو آزادی، تظاهرات اعتراضی دست کم ۵۰۰ مخالف ترامپ به خشونت کشیده شد و تظاهر کنندگان شیشه های رستوران مک دونالد و یک شعبه بانک «امریکن بانک» را شکستند.

رادیو اروپای آزاد، رادیو آزادی به نقل از یک مقام پلیس می افزاید، نیروهای پلیس دستکم ۹۵ تظاهر کننده را بازداشت کرده اند.

طبق این گزارش تظاهرکنندگان به سمت نیروی های پلیس سنگ پرتاب کرده اند.

XS
SM
MD
LG