لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۷:۰۱

ترامپ: در واکنش به استفاده از سلاح شیمیایی، دستور حمله به پایگاه سوریه را صادر کردم


ترامپ:بشار اسد مردان ، زنان و کودکان درمانده را خفه کرد….مرگی تدریجی و بی‌رحمانه‌ را برای بسیاری رقم زد.
ترامپ:بشار اسد مردان ، زنان و کودکان درمانده را خفه کرد….مرگی تدریجی و بی‌رحمانه‌ را برای بسیاری رقم زد.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، شامگاه پنجشنبه گفته است، در واکنش به حمله شیمیایی در «خان شیخون» در استان ادلب، دستور حمله موشکی به یک پایگاه هوایی ارتش سوریه که حمله از آن صورت گرفته بود،را صادر کرده است.

به گزارش رویترز،وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون گفته است، با شلیک ۵۹ موشک «تاماهاک» از دو ناوشکن ارتش ایالات متحد، پایگاه هوایی شعيرات در استان حمص را هدف قرار داده است.

کاخ سفیدپیام ویدئویی دونالد ترامپ در خصوص این حمله را منتشر کرده است. رییس جمهوی آمریکا در این پیام گفته است: روز سه شنبه بشار اسد، دیکتاتور سوریه حمله شیمیایی وحشتناکی علیه غیرنظامیان انجام داد.

دونالد ترامپ تاکید کرده است: بشار اسد مردان ، زنان و کودکان درمانده را خفه کرد….مرگی تدریجی و بی‌رحمانه را برای بسیاری رقم زد. حتی نوزادان زیبا، بیرحمانه در این حمله گسترده وحشیانه به قتل رسیدند.

گزارش‌ها حاکی است، در حملات شیمیایی پیش از ظهر سه‌شنبه در «خان شیخون» در استان ادلب، دست کم ۷۰ نفر که شماری از آنها کودکان بودند، کشته شدند. مقام‌های دولت امریکا پیشتر تاکید کرده بودند که این حمله توسط نیروهای حکومت سوریه انجام شده بود. حکومت سوریه انجام این حمله را انکار کرده است.

رییس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: امشب من دستور حمله نظامی به یک پایگاه هوایی سوریه را دادم که از آن برای حمله شیمیایی (اخیر) انجام شده بود.

وی اضافه کرده است: منافع امنیت ملی آمریکا ایجاب می کند تا مانع استفاده ازسلاح شیمیایی و گسترش آنها شد.

رییس جمهوری آمریکا تاکید کرده است: تردیدی نیست که سوریه از تسلیحات شیمیایی ممنوعه استفاده کرده است، (حکومت سوریه ) تعهدات خود براساس کنوانسیون سلاح‌های شیمیایی را نقض کرده است و در خواست‌های شورای امنیت سازمان ملل را نادیده گرفته است.

در سال ۲۰۱۳ میلادی، پس از انتشار شواهدی از استفاده از سلاح شیمیایی در جنگ داخلی سوریه، و کشته شدن صدها نفر در منطقه‌ای که کنترل آن در دست شورشیان بود، ایالات متحده هشدار داد که دست به اقدام نظامی علیه حکومت سوریه می‌زند. در نهایت براساس توافق واشینگتن و مسکو ، سوریه خلع سلاح شیمیایی را پذیرفت.

رییس جمهوری آمریکا در ادامه گفته است: سال‌ها است که برای تغییر رفتار بشار اسد تلاش شده است، تمام تلاش‌های قبلی شکست خورده است.

دونالد ترامپ تصریح کرده است: امشب من از همه ملل متمدن جهان می خواهم که برای پایان دادن به خونریزی و کشتار در سوریه تلاش کنند و به اشکال تروریسم پایان دهند.

وی اضافه کرده است: امیدوارم تا زمانی که آمریکا برای اجرای عدالت ایستاده است، صلح و ارامش برقرار شود.

دونالد ترامپ روز پنجشنبه پیش از این حمله در واکنش به حملات شیمیایی در سوریه گفته بود، به نظر اداره اوضاع سوریه با بشار اسد است، پس باید «اتفاقی» رخ دهد.

رویترز می گوید، به نظر می رسد حمله بامداد روز جمعه حمله‌ای محدود به یک پایگاه هوایی سوریه باشد. اما این حمله حاوی پیامی مشخص برای حامیان بشار اسد و مخالفان آن بود.

XS
SM
MD
LG