لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۸

کاهش محبوبیت دونالد ترامپ در تازه‌ترین نظرسنجی


دونالد ترامپ
دونالد ترامپ

دونالد ترامپ، یکی از نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶، باردیگر بر ادعای خود در خصوص ابراز شادی مسلمانان پس از حملات به دو برج تجارت جهانی در یازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ تاکید کرده است.

به گزارش روز شنبه ۲۸ نوامبر رویترز، این در حالی است که آخرین نظر سنجی انجام شده توسط این خبرگزاری و «ای پاز» نشان می‌دهد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ در پنج روز گذشته ۱۲ درصد در بین رای دهندگان جمهوریخواه در سراسر آمریکا کاهش داشته است.

طبق این گزارش، در حالی که دونالد ترامپ همچنان در بین نامزدهای حزب جمهوریخواه آمریکا برای انتخابات ریاست جمهوری پیشتاز است، اما محبوبیت وی از ۴۳ درصد در هفته گذشته به ۳۱ درصد رسیده است.

به گزارش رویترز، به دنبال حملات مرگبار پاریس، اکنون موضوع چگونگی مقابله با مساله تروریسم به یکی از مسایل مهم در عرصه سیاست خارجی در بین نامزدهای جمهوریخواه بدل شده است و دونالد ترامپ از جمله نامزدهایی است که موضع سرسختانه‌ای در قبال مسلمانان در آمریکا اتخاذ کرده است.

دونالد ترامپ اخیرا گفته است که از ایده جمع آوری مشخصات دقیق تمامی مسلمانان در خاک آمریکا در یک پایگاه داده‌های آماری یا «دیتابیس» حمایت می‌کند.

در همین زمینه، دونالد ترامپ روز شنبه در یک تجمع انتخاباتی در شهر سوراسوتا در فلوریدا باردیگر گفته است که مسلمانان در سراسر دنیا پس از حملات یازدهم سپتامبر از خوشحالی سراز پا نمی‌شناختند.

دونالد ترامپ پیش‌تر در سخنرانی‌هایش ادعا کرده بود که مسلمانان در شهر «جرسی سیتی» در ایالت نیوجرسی آمریکا از حملات یازده سپتامبر ابراز شادمانی کرده‌اند.

به دنبال موج انتقاد‌ها از این اظهارات، دونالد ترامپ گفته بود که در ۲۰۰۱ مطلبی در روزنامه واشیگتن پست در این زمینه چاپ شده است.

نویسنده مطلب منتشر شده در روزنامه واشینگتن پست فردی به نام سرژ کوالسکی بوده که هم اکنون خبرنگار نیویورک تایمز است.

سرژ کوالسکی، که دارای معلولیت جسمی است، گفته به یاد نمی‌آورد که صد‌ها یا هزاران مسلمان پس از حملات یازدهم سپتامبر در نیوجرسی ابراز شادمانی کرده باشند.

این در حالی است که دونالد ترامپ در یک سخنرانی انتخاباتی اخیرا با دست به ناتوانی جسمی سرژ کوالسکی اشاره کرده بود که باعث واکنش‌های زیادی شده است.

با این حالی آقای ترامپ گفته است که قصد مسخره کردن آقای کوالسکی را نداشته است.

XS
SM
MD
LG