لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۵۹

«پیروزی» ترامپ و سندرز در ایالت ایندیانا؛ تد کروز کناره گیری کرد


تد کروز و دونالد ترامپ
تد کروز و دونالد ترامپ

لحظاتی پس از آنکه رسانه‌های خبری از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت ایندیانا خبر دادند، سناتور تد کروز از ادامه مبارازت انتخاباتی این حزب برای انتخابات ریاست جمهوری کناره گیری کرد.

به گزارش آسوشیتدپرس کناره گیری سناتور تد کروز از رقابت‌های حزب جمهوریخواه عملا راه را برای دونالد ترامپ به عنوان نامزد نهایی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری هموار می‌کند.

پیش بینی رسانه‌های خبری حاکی از پیروزی قاطع دونالد ترامپ، میلیاردر نیویورکی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ایالت ایندیانا با بیش از ۵۳ درصد آرا است. این در حالی بود که سناتور تد کروز امیدوار بود با توجه به بافت جمعتی و قوی بودن محافظه کاران در این ایالت بتواند در این ایالت موفقیتی کسب کند و به مبارزات بعدی چشم داشته باشد.

این در حالی است که پیروزی دونالد ترامپ در ایندیانا باعث شد امید های سناتور تدکروز برای ادامه رقابت کم رنگ شوند و در نهایت فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف کند.

تد کروز تنها توانست ۳۶ درصد آرا را در ایالت ایندیانا به خود اختصاص دهد.

تد کروز در سخنرانی خود در روز سه شنبه در ایندیانا گفت: «ما هرچه از دستمان بر می‌آمد انجام دادیم. اما رای دهندگان مسیر دیگری را انتخاب کردند و به همین دلیل با قلبی مطمئن ولی با خوش بینی نسبت به آینده کشور، ‌ فعالیت‌های انتخاباتی خود را متوقف می‌کنیم.»

در همین حال، رینس پیرباس، رییس کمیته ملی جمهوریخواهان، از دونالد ترامپ به عنوان نامزد احتمالی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یاد کرده و گفته است: اکنون ما می‌بایست متحد شده و تلاش‌ها خود را برای شکست هیلاری کلینتون متمرکز کنیم.

جان کیسیک، فرماندار اوهایو، که در انتخابات روز سه شنبه با هفت در صد آرا سوم شد، گفته است که در رقابت های مقدماتی باقی خواهد ماند.

به گزارش رویترز، در انتخابات مقدماتی حزب دمکرات سناتور برنی سندر با اختلاف نسبت به هیلاری کلینتون پیشتاز است.

با شمارش ۹۰ درصد آرا در ایالت ایندیانا، برنی سندرز بیش از ۵۲ درصد آرا را به خود اختصاص داده است و هیلاری کلینتون بیش از ۴۷ درصد آرا را کسب کرده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، برنی سندرز شامگاه سه شنبه گفته است، اگر اعضای ستاد انتخاباتی هیلاری کلینتون خیال می کنند که رقابت های درون حزب دمکرات تمام شده و وی نامزد نهایی حزب است، بدانند که در اشتباه هستند.

XS
SM
MD
LG