لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۲:۵۱

وزیرخزانه داری آمریکا: تحریم‌های تازه‌ای علیه سوریه اعمال می شود


تصاویر تلویزیون دولتی سوریه از پایگاه هوایی شعيرات در استان حمص
تصاویر تلویزیون دولتی سوریه از پایگاه هوایی شعيرات در استان حمص

پس از هشدار سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد در خصوص آمادگی برای اقدامات بیشتر علیه حکومت سوریه، وزیر خزانه داری آمریکا نیز روز جمعه گفته است، تحریم‌های تازه‌ای علیه حکومت بشار اسد اعمال خواهد شد.

آمریکا درواکنش به حمله شیمیایی به شهرک خان شیخون که ده‌ها کشته برجای گذاشت،بامداد جمعه یک پایگاه هوایی در سوریه را با ۵۹ موشک «تاماهاک» هدف قرار داد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، استیون منوشین، وزیرخزانه داری آمریکا که در مارا لاگو فلوریدا با اشاره به این که تحریم‌ها ابزار مهمی هستند،‌ گفته است که در آینده نزدیک تحریم‌های تازه علیه حکومت سوریه اعلام خواهد شد.

طبق این گزارش وزیرخزانه داری آمریکا توضیح بیشتری در خصوص این تحریم‌ها ارائه نکرده است.

در همین زمینه، «نیویورک تایمز» نوشته است، اعلام اعمال تحریم‌های تازه علیه حکومت سوریه نشانه آن است که دولت دونالد ترامپ در واکنش به حملات شیمیایی روز سه شنبه، در حال تشدیدتلاش‌هابرای تحت فشار قرار دادن حکومت بشار اسداست.

این در حالی است که ولادیمیر سافرانکوف، جانشین نماینده روسیه در سازمان ملل متحد در واکنش به حمله موشکی آمریکادر نشست روز جمعه شورای امنیت گفته است: اقدام غیر قانونی آمریکا را به شدت محکوم می کنیم. پیامدهای این حمله برای ثبات منطقه وعرصه بین المللی بسیار جدی خواهد بود.

به گزارش رویترز،دمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه، نیز گفته است: با این حمله، آمریکا یک گام با درگیری نظامی با روسیه فاصله داشت.

طبق این گزارش، آمریکا پیش از این حمله موشکی به روسیه اطلاع داده بود تا از صدمه احتمالی به نیروهای روسی جلوگیری شود.

رویترز می گوید، تصاویر ماهواره نشان می دهد که نیروی هوایی روسیه از این پایگاه استفاده می کرده است.

این در حالی است که دونالد ترامپ رییس جمهوری شامگاه پنجشنبه به وقت آمریکا گفته بود که از پایگاه هوایی شعيرات در استان حمص برای حمله شیمیایی به شهرک خان شیخون در استان ادلب استفاده شده بود و به همین خاطر وی دستور حمله این پایگاه را صادر کرد.

نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نیز روز جمعه در شورای امنیت به بشار اسد هشدار داد که ایالات متحده آماده اقدامات بیشتر علیه حکومت سوریه است، اما امیدوار است که نیازی به این مسئله نباشد.

XS
SM
MD
LG