لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۳۱

کاهش کسری بودجه آمریکا به کمترین میزان در هشت سال اخیر


جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا
جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا

وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه ۱۵ اکتبر اعلام کرد که کسری بودجه این کشور در سال مالی ۲۰۱۵، به ۴۳۹ میلیارد دلار رسید، که کمترین میزان کسری بودجه آمریکا طی هشت سال اخیر محسوب می شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دستاورد کنونی نتیجه تلاش‌های دولت باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برای کاهش کسری بودجه پس از بحران اقتصادی در سال ۲۰۰۸ است.

طبق این گزارش، کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۰۹ به رقمی درحدود یک تریلیون و چهارصد میلیارد دلار رسیده بود.

خبرگزاری فرانسه می‌افزاید، مجموعه ای از کاهش در آمدهای دولت و افزایش هزینه‌های دولت به دلیل بسته های مالی کمک برای نجات موسسه‌هایی که با بحران روبه رو بودند، باعث افزایش کسری بودجه آمریکا شده بود.

کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۵ به حدود دو و نیم درصد تولید ناخالص داخلی رسیده است که کمترین میزان از سال ۲۰۰۷ تاکنون محسوب می‌شود. همچنین رقم کسری بودجه سال ۲۰۱۵ از میانگین کسری بودجه سالانه ۴۰ سال اخیر آمریکا پایین‌تر است.

در سال ۲۰۱۴ کسری بودجه دولت آمریکا رقمی در حدود ۴۸۳ میلیارد دلار بود.

جیکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا در این باره گفته است: رویکرد باراک اوباما، رییس جمهوری، برای قرار دادن اقتصاد کشور در میسری پایدار ادامه دارد، در حالی که این راهبرد همچنین بستر مناسبی برای رشد اقتصادی و رفاه گسترده فراهم کرده است.

وزیر خزانه‌داری آمریکا اضافه کرده است: با رهبری آقای اوباما کسری بودجه نسبت به سال ۲۰۰۹ کاهش چشمگیری داشته است که سریع‌ترین کاهش کسری بودجه از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، پیش بینی می‌شود که کسری بودجه آمریکا در سال ۲۰۱۶ با کمی افزایش به رقم ۴۵۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

به گزارش رویترز، این در حالی است که رهبران جمهوریخواهان و دموکرات در کنگره آمریکا به مذاکره برای دستیابی به توافقی درباره بودجه دو سال آینده ادامه می‌دهند.

انها می‌بایست تا پیش از ۱۱ دسامبر به توافقی در این زمینه دست یابند، چرا که بودجه موقت برای هزینه‌های دولت در این تاریخ به پایان می‌رسد.

XS
SM
MD
LG