لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۴۶

آمریکا: در حدود ۹۰۰ عضو داعش در عملیات موصل کشته شده‌اند


نیروهای عراقی در عملیات آزاد سازی موصل
نیروهای عراقی در عملیات آزاد سازی موصل

یک مقام نظامی آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده است از زمان آغاز عملیات آزاد سازی موصل تاکنون دست کم ۹۰۰ نیروی گروه حکومت اسلامی، داعش، کشته شده‌اند.

ده‌ها هزار نیروی ارتش عراق، پیشمرگه‌های اقلیم کردستان و شبه نظامیان شیعه عملیات خود را از ۱۱ روز پیش آغاز کرده‌اند و توانسته‌اند درسه جبهه جنوب، شمال و شرق موصل به این شهر که در کنترل نیروهای حکومت اسلامی است نزدیک شوند.

ژنرال جوزف وتل، فرمانده «ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده»، به خبرگزاری فرانسه گفته است، عملیات موصل تلفات سنگینی بر گروه حکومت اسلامی وارد کرده است.

در حالی آمریکا روز پنجشنبه از کشته شدن در حدود ۹۰۰ نیروی داعش در عملیات موصل خبر داده که شمار ساکنان روستا‌ها و شهرهای اطراف موصل که از خانه و کاشانه اشان آواره می‌شوند در حال افزایش است.

سازمان ملل متحد پیش بینی کرده است تا یک میلیون نفر احتمال در این عملیات مجبور به ترک خانه های خود خواهند شد.

ژنرال جوزف وتل روز پنجشنبه گفته است: در یک هفته و نیمی که از این عملیات می‌گذارد، براورد ما این است که ۸۰۰ تا ۹۰۰ نیروی داعش کشته شده‌اند.

براساس برآورد آمریکا در حدود سه هزار و ۵۰۰ تا پنج هزار نیروی داعش در شهر موصل حضور دارند و نزدیک به دو هزار نیروی دیگراین گروه در مناطق مرزی مستقر شده اند.

ژنرال جوزف وتل همچنین به نقل از منابع نظامی عراق گفته است که از زمان آغاز عملیات موصل تا سه شنبه دستکم ۷۵ نیروی نظامی عراقی کشته و ۲۲۵ نفر نیز مجروح شده‌اند.

به گزارش رویترز، تاکنون ۳۰ پیشمرگه اقلیم کردستان در عملیات آزاد سازی موصل کشته و بین ۷۰ تا ۱۰۰ نفر نیز در این عملیات زخمی شده اند.

XS
SM
MD
LG