لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۵۲

آمریکا: اگر لازم شود از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده می کنیم


نیکی هیلی می گوید،آمریکا آماده دفاع از خود و همپیمانانش است.
نیکی هیلی می گوید،آمریکا آماده دفاع از خود و همپیمانانش است.

نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه گفته است، آمریکا آماده است اگر لازم شود از گزینه نظامی علیه کره شمالی استفاده کند، اما یک اقدام دیپلماتیک بین المللی را در خصوص آزمایش های موشکی تازه پیونگ یانگ ترجیح می دهد.

به گزارش رویترز، نماینده آمریکا در سازمان ملل در نشست اضطراری شورای امینت اظهار داشت: اقدامات کره شمالی به سرعت در حال از بین بردن راه حلهای دیپلماتیک ممکن برای حل این بحران است.

وی تصریح کرده است: آمریکا آماده دفاع از خود و همپیمانانش است.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد گفته است: یکی ازتوانمندی های آمریکا، نیروی نظامی قابل توجه ما است. ما از این گزینه در صورتی که لازم شود استفاده خواهیم کرد،‌ اما ترجیح می دهیم اول سراغ این گزینه نرویم.

کره شمالی روز سه شنبه اعلام کرد، یک موشک بالستیک قاره پیما را با موفقیت آزمایش کرده است. شماری از مقام‌های آمریکایی نیز انجام آزمایش «موشک قاره‌پیما» را تائید کرده‌اند. در همین زمینه، رسانه های کره شمالی مدعی هستند که برد این موشک به خاک آمریکا می رسد.

آزمایش موشکی روز سه شنبه کره شمالی باعث شد تا آمریکا، کره جنوبی و ژاپن خواستار نشست اضطراری شورای امنیت در روز چهارشنبه شدند.

کره شمالی می گوید، موشکی که روز سه شنبه آزمایش شد قادر به حمل کلاهک هسته ای است.

نیکی هیلی گفته است: آمریکا طی روز های آینده قطعنامه تحریمی تازه ای راعلیه کره شمالی به شورای امنیت ارائه خواهد کرد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد تصریح کرده است که واشینگتن آماده است تا روابط تجاری خود رابا کشورهایی که با کره شمالی تجارت دارند، قطع کند.

رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا نیز روز گذشته گفته بود: «تمام کشورها باید علنا به کره شمالی نشان دهند که پی‌گیری سلاح‌های اتمی، پیامدهایی برایش خواهد داشت».

وزیر امور خارجه آمریکا تاکید کرده بود: «برای مقابله با این تهدید جهانی، یک اقدام جهانی لازم است».

رهبر کره شمالی، ایالات متحده و کره جنوبی را تهدید به «حمله پیشگیرانه اتمی» کرده‌است. پیونگ‌یانگ می‌گوید فعالیت‌های نظامی آمریکا همراه کره جنوبی و ژاپن، تهدیدی علیه حکومت آن کشور و تمرین برای سرنگونی آن است.

مقام‌های ایالات متحده، ضمن هشدار چندباره به کره شمالی در مورد آمادگی برای مقابله با آن‌چه تحرکات نظامی پیونگ‌یانگ توصیف می‌کنند، تمرین برای حمله به آن کشور را رد می کنند و می‌گویند هدف از رزمایش‌ها با کره جنوبی و ژاپن، «دفاعی» است.

XS
SM
MD
LG