لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۹

مشايی: قرار نيست تغيير ديگری در دولت احمدی نژاد صورت بگيرد


در حالی که گمانه زنی هايی در خصوص احتمال تغييرات تازه در دولت محمود احمدی نژاد مطرح شده است اسفنديار رحيم مشايی می گويد: قرار نیست «تغيير ديگری» در دولت صورت بگیرد و محمدرضا رحيمی نيز تصريح کرده است : «تا احمدی‌نژاد هست معاون اول هستم.»

اسفنديار رحيم مشايی، رييس دفتر محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، روز چهارشنبه به پرسش های خبرنگاران درباره برکناری منوچهر متکی، وزير سابق امور خارجه، و تغيير مهرداد بذرپاش، رييس سابق سازمان ملی جوانان پاسخ داده است.

اسفنديار رحيم مشايی که در حاشيه مراسم بدرقه محمود احمدی نژاد به استانبول جهت شرکت در اجلاس سران اکو صحبت می کرد، در پاسخ به پرسشی درباره «موج جديدی از تغييرات در دولت» گفت: «نه، هيچ تغييری قرار نيست صورت بگيرد.»

طی ده روز گذشته دولت محمود احمدی نژاد شاهد تغييراتی بود که با واکنش گروه های اصولگرا مواجه شد. ابتدا روز دوشنبه منوچهر متکی که به برای ارائه پيام محمود احمدی نژاد به سنگال سفر کرده بود از سوی محمود احمدی نژاد از پست خود برکنار و علی اکبر صالحی به جای او منصوب شد.

در همين زمينه پس از عزل منو چهر متکی طی روز های اخير مهرداد بذرپاش، معاون رييس جمهور و رييس سازمان ملی جوانان و محمدعلی رامين، معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد نيز از کار برکنار شدند.

در واکنش به اين برکناری ها حسين شريعتمداری، مير مسئول و نماينده ولی فقيه در موسسه کيهان بدون نام بردن از اسفنديار رحيم مشايی با حمله به « حلقه حاشيه ساز» نزديک به محمود احمدی نژاد نوشته بود که «شينده ها» از ادامه اين عزل و نصب ها حکايت دارد.

حسين شريعتمداری با انتقاد از نحوه عزل منوچهر متکی در روز نامه کیهان به تاریخ ۳۰ آذر ماه نوشته است: «برکناری وزير خارجه به هنگام ماموريت رسمی خارج از کشور ضمن آن که اهانت آشکار به شخصيت وی بود، حيثيت نظام اسلامی را نيز در مجامع بين المللی به چالش کشيد، تا آن جا که وزير امور خارجه کشور ميزبان در گرماگرم مذاکره رسمی با منوچهر متکی، خبر عزل وی را اعلام کرد!»

مشايی: حکم عزل متکی عصر دوشنبه اعلام شد

در همين حال اسفنديار رحيم مشايی روز چهارشنبه گفته است که محمود احمدی نژاد در جلسه هيات دولت روند چگونگی عزل منوچهر متکی را توضیح داده است.

به گفته اسفنديار رحيم مشايی، محمود احمدی نژاد مساله برکناری را به منوچهر متکی گفته بود ولی به دليل برنامه ريزی برای آقای متکی برای سفر سنگال قرار بود بعد از اين سفر موضوع برکناری وی اعلام شود.

اسفنديار رحيم مشايی می گويد:« روز يکشنبه من از آقای احمدی‌نژاد پرسيدم، چکار کنيم، آقای احمدی‌نژاد گفتند روز دوشنبه آقای متکی برمی‌گردند، بنابراين حکم را در روز دوشنبه اعلام کنيد، دفتر هم اين حکم را عصر دوشنبه اعلام کرد، ولی بعد گفتند و اعلام کردند که متکی در سنگال بوده و ايشان را عزل کردند، در حالی که اين خلاف واقع است و اصلا معنا هم نداشت. آقای رييس‌جمهور شنبه با ايشان صحبت کردند و اگر بنا بر عزل بود، اصلا صحبت لازم نبود و بعد هم يکشنبه يا صبح دوشنبه هم می‌شد ،اين کار را انجام داد.»

«تا احمدی نژاد هست معاون اول هستم»

در حالی که اختلاف بين دولت محمود احمدی نژاد و قوه قضاييه بر سر پرونده محمد رضا رحيمی معاون اول رييس جمهوری ايران، بالا گرفته است، محمدرضا رحيمی روز چهارشنبه در واکنش به خبرهايی در خصوص احتمال برکناری خود گفته است:« تا احمدی‌نژاد هست، معاون اول هستم.»

محمدرضا رحيمی قرار بود روز چهارشنبه يک نشست خبری با موضوع «تشريح علل و عوامل برخی شبهات و افترائات و دلايل اصرار برخی به تکرار اکاذيب و نقض آشکار قانون اساسی» برگزار کند که خبرگزاری های ايران هدف اين نشست را پاسخ به اظهارات غلامحسين محسنی اژه ای، سخنگوی قوه قضاييه، عنوان کرده بودند. اما محمدرضا رحيمی اين نشست خبری را به تعويق انداخت.

محمدرضا رحيمی روز چهارشنبه در حاشيه مراسم بدرقه محمود احمدی نژاد به استانبول، همچنين در پاسخ به اين‌ پرسش که چرا نشست مطبوعاتی خود را لغو کرد، گفت: «حتما در مورد مسائل مطرح شده نشست برگزار می‌کنم و حرف‌هايم را می‌زنم و در حال حاضر برگزاری اين نشست را به وقت ديگری موکول کرده‌ام.»

محسنی اژه ای روز دوشنبه به خبرنگاران گفته بود که معاون اول رييس جمهور ايران در باره يک پرونده فساد مالی متهم است و بايد در دادگاه حضور يابد.
XS
SM
MD
LG