لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۴۴

طرح شهردار بورلی هيلز برای مشارکت در تحريم عليه ايران


۲۵ درصد از ۳۴۰۰۰ ساکنان بورلی هیلز را ايرانی ها تشکيل می دهند
۲۵ درصد از ۳۴۰۰۰ ساکنان بورلی هیلز را ايرانی ها تشکيل می دهند

جيمی دلشاد، شهردار ايرانی تبار شهر بورلی هيلز روز سه شنبه نوزدهم تيرماه درشورای اين شهر يک طرح پيشنهادی مبنی بر جلوگيری از سرمايه گزاری حقوق بازنشستگان شهر بورلی هيلز در شرکت هايی که با ايران به مبادله بازرگانی اشتغال دارند را ارائه خواهد کرد .


آقای دلشاد با اين عمل حمايت و پشتيبانی خود را از لايحه ۲۲۱ منع سرمايه گزاری که توسط جوئل اندرسون، نماينده کنگره آمريکا در کاليفرنيا ارائه شده و توسط مجمع کميته برنامه و بودجه اين ايالت به تصويب رسيده، از تحريم ها عليه ايران را نشان می دهد.


طرح پيشنهادی آقای جيمی دلشاد شهردار ايرانی تبار بورلی هيلز با در نظر گرفتن بررسی هايی که «بيانگر دخالت های دولت جمهوری اسلامی ايران در حمايت از تروريسم جهانی» خوانده شده است امروز به شورای شهر بورلی هيلز ارائه خواهد شد .


شهری که بنا بر آمار بدست آمده بيش از ۲۵ درصد از ۳۴۰۰۰ ساکنان آن را ايرانی ها تشکيل می دهند.
آقای جيمی دلشاد در يک کنفرانس خبری در اين مورد به خبرنگاران گفت: «بخاطر ايرانی بودنم نمی خواهم در مورد اين مسئله ساکت بمانم. من می خواهم مردم بدانند که من از سياست های آمريکا در اينمورد حمايت می کنم».


طرح منع سرمايه گزاری حقوق بازنشستگان شهر بورلی هيلز بدنبال دو طرح مشابه که ماه گذشته در شهرداری لس آنجلس به تصويب رسيد و به منظور حمايت از لايحه ۲۲۱ آقای جوئل اندرسون ارائه می شود.


شرکت های آمريکايی در حال حاضر از انجام معاملات در ايران منع شده اند اما سرمايه گزاری حقوق بازنشستگان هنوز از طريق شرکت های خارجی در شرکت هايی که با ايران به معامله اشتغال دارند انجام می شود.


آقای جيمی دلشاد که يهودی تبار و متولد شيراز است و از بيش از ۴۰ سال پيش تا کنون در آمريکا زندگی می کند تصميم دارد تا در جلسه روز سه شنبه از شورای شهر درخواست کند تا علاوه بر حمايت از لايحه ۲۲۱ از سرمايه گزاری بيش از ۴۸۲ ميليون دلار از سرمايه کارمندان بازنشسته شهر بورلی هيلز در شرکت هايی که با ايران معامله می کنند جلوگيری کند.


آقای دلشاد در يک کنفرانس خبری ابراز اميدواری کرد که «شورای شهر بورلی هيلز» اين پيشنهاد او را تصويب خواهد کرد و گفت: «من احساس می کنم که اين پيشنهاد که از سوی من که خود يک ايرانی تبار هستم ارائه شده مورد قبول شورای شهر واقع خواهد شد»


درحال حاضر شهر بورلی هيلز در جريان يک مناظره ملی قرار دارد که طی آن اين سئوال پيش می آيد که آيا دولت های محلی اجازه آن را دارند که در مسائل مربوط به سياست های خارجی دولت آمريکا از جمله وضع قوانين در رابطه با ميلياردها دلار سرمايه عمومی مداخله کنند؟


از تاريخ طرح لايحه منع سرمايه گزاری حقوق بازنشستگان آمريکايی در شرکت های ايرانی تا کنون علاوه بر کاليفرنيا ، چندين ايالت ديگر از جمله نيويورک، تگزاس، ميشيگان، جورجيا و ماساچوست طرح های مشابهی را ارائه داده اند و اخيرا نيز فرماندار ايالت فلوريدا چارلی کريست برای نخستين بار در آمريکا اولين طرح قانونی لايحه عدم سرمايه گزاری در ايران را به تصويب رساند.


XS
SM
MD
LG