لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۲

در روزی چون امروز دوم بهمن


Cale۲ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۲ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی
Cale۲ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۲ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


۲ بهمن ۱۳۸۵ خورشيدی – ۲۲ ژانويه ۲۰۰۷ ميلادی


در روزی چون امروز در دوم بهمن سال ۱۳۱۲ خورشيدی عارف قزوينی شاعر و روشنفکر نامدار ايرانی درگذشت. وی هنگام مرگ ۵۲ سال داشت و در شهر همدان به خاک سپرده شد.


در دوم بهمن سال ۱۳۳۱ خورشيدی دکتر مصدق نخست وزير وقت دستور تاسيس سازمان بيمه های اجتماعی کارگران را صادر کرد.


۲۸ سال پيش در دوم بهمن سال ۱۳۵۷ خورشيدی گروهی از افسران و همافران نيروی هوايی در تهران به پشتيبانی از انقلابيون اعتصاب غذا کردند. در همين روز در تهران و شهرهای ديگر نيز مردم عليه دولت شاپور بختيار دست به تظاهرات و راهپيمايی زدند.


جرج اورول در کتاب ۱۹۸۴ پيش بينی کرده بود که جهان در اين سال به يک قدرت مستبد تبديل می شود و مردم در همه جا حتی در خانه خود زير نظر و تحت کنترل دولت خواهند بود

۱۰۶ سال پيش در ۲۲ ژانويه سال ۱۹۰۱ ميلادی، ويکتوريا ملکه بريتانيا در سن ۸۲ سالگی درگذشت. وی مدت ۶۴ سال بر آن کشور سلطنت کرد.


در دوران سلطنت ملکه ويکتوريا دامنه تسلط بريتانيا بر نقاط مختلف جهان گسترش يافت و به همين علت گفته ميشد که آفتاب در مستعمرات بريتانيا غروب نمی کند.


جورج اورول نويسنده نامدار انگليسی در ۲۲ ژانويه سال ۱۹۵۰ در روزی چون امروز درگذشت. از تاليفات معروف وی ميتوان به مزرعه حيوانات و کتاب ۱۹۸۴ اشاره کرد که به بسياری از زبان های دنيا ترجمه شده است.


اورول در کتاب ۱۹۸۴ پيش بينی کرده بود که جهان در اين سال به يک قدرت مستبد تبديل می شود و مردم در همه جا حتی در خانه خود زير نظر و تحت کنترل دولت خواهند بود.


XS
SM
MD
LG